מתנות לאביונים – לחץ כאן

כללים ב"כל החשוד על הדבר לא דנו ולא מעידו"

שאלה:

האם אדם שלא מקפיד על דבר מסויים שנתון למחלוקת הפוסקים כגון בישול ישראל ב"י או בשר חלק וכדו' נחשב לחשוד על הדבר שלא דנו לא מעידו ומימלא הוא גם ולא יוכל לתת הכשר על מוצר כלשהוא ולכתוב עליו שהוא כן כזה? דאם כן לא מצאנו ידינו ורגלינו בביהמ"ד. ידועה המשנה ש"לא נמנעו ב"ש להנשא לב"ה" אלא שהודיעו להם הפסולי-חיתון לשיטתם! ברור שתלמידי ב"ש לא "נחשדו" על הרבאת ממזרים בישראל ע"י יבום הצרה וכן ר'"א לא נחשד על הרבאת טומאה בתנורו של עכנאי וכו'

תשובה:

שלום וברכה

חלילה. ברור הדבר שאדם ירא שמים שמקפיד על כל המצוות קלה כבחמורה נאמן על כל דיני הכשרות גם אם לפי מנהג בני עדתו אין בכך צורך, ודברים שבכל יום שבני ספרד משגיחים עבור בני אשכנז ולהיפך למרות חילוקי דעות רבים בעניני כשרות שיש בין מנהגי הקהילות. הדין זהכרת נאמר כאשר אדם אינו מקים דבר שהוא מחוייב לקיימו שזו בהחלט רעותא בנאמנותו…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל