שאלה:
שלום כבוד הרבנים ראיתי שלא עניתם על השאלה שלי אז אשאל שאלה דומה שתבינו יותר טוב אם אדם מכיר מישהי ומביא שני אנשים כשרים ומקדש אותה על טבעת ומברך את כל הברכות שצריך ואין לו כתובה האם הקידושין תופסין(כי אם לא יוצא שהברכות שהוא בירך הן לבטלה)
תשובה:
שלום רב,
הקידושין תופסים. אבל ברכת אירוסין חייבת להיעשות בעשרה. מלבד זאת ברור שיש בעיה שאין כתובה, כמבואר בסי' סו שאסור לשהות עם אישה ללא כתובה אפילו לא יום אחד. אבל לשאלתך הקידושין תופסים.
"המה ראו כן תמהו – נבהלו נחפזו" – קצת תמהתי על הרב המשיב (עם כל החוצפה שבדבר) על כך שהביא את ההלכה היבשה ללא ההזהרה החמורה שאסור לשחק בזה בלי רב "שבקיא בטיב גיטין וקידושין" כי זה עלול להביא מכשולות רבים מעבר למה שמידנא דגמרא זה אסור – "לא יהא לו עסק עמהם"
ברור מאליו וההערה נכונה, רק השואל ותיק כאן באתר ומוכר והשאלה אינה הלכה למעשה אלא לשם לימוד.
השאר תגובה