לקדש אישה בלי כתובה

שאלה:

שלום כבוד הרבנים ראיתי שלא עניתם על השאלה שלי אז אשאל שאלה דומה שתבינו יותר טוב אם אדם מכיר מישהי ומביא שני אנשים כשרים ומקדש אותה על טבעת ומברך את כל הברכות שצריך ואין לו כתובה האם הקידושין תופסין(כי אם לא יוצא שהברכות שהוא בירך הן לבטלה)

תשובה:

שלום רב,

הקידושין תופסים. אבל ברכת אירוסין חייבת להיעשות בעשרה. מלבד זאת ברור שיש בעיה שאין כתובה, כמבואר בסי' סו שאסור לשהות עם אישה ללא כתובה אפילו לא יום אחד. אבל לשאלתך הקידושין תופסים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. "המה ראו כן תמהו – נבהלו נחפזו" – קצת תמהתי על הרב המשיב (עם כל החוצפה שבדבר) על כך שהביא את ההלכה היבשה ללא ההזהרה החמורה שאסור לשחק בזה בלי רב "שבקיא בטיב גיטין וקידושין" כי זה עלול להביא מכשולות רבים מעבר למה שמידנא דגמרא זה אסור – "לא יהא לו עסק עמהם"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל