שאלה:
איך מותר לקלף פירות בשבת למה שלא יהא אסור מצד בורר ובמה זה שונה מהסרת עור העוף? ובנוגע לעור – למה זה רק בעיה של בורר ולא של מפשיט?
תשובה:
אחד הכללים הידועים בדיני בורר, שכיון שדרך אכילה מותר, מה שפסולת מתוך אוכל מוגדר דרך ברירה ולא דרך אכילה, זה רק כאשר ניתן להוציא את האוכל מהפסולת, אבל בדבר שצריך קילוף, או בערימת בגדים שנצרך פילוס דרך, זה עדיין דרך אכילה ומותר – ביד וסמוך לסעודה. מפשיט זה רק בהסרת העור מבהמה שאינה מבושלת, כמו שעושים לצורך עיבוד..
להוריד קליפת-פרי נחשב יותר לדרך אכילה מאשר להוריד את עור-העוף? ולכן בפרי זה מותר ובעוף זה אסור?
גם בעוף אם זו הדרך היחידה להגיע לבשר מותר, אבל כשהעור הוא חלקי אסור ובדרך כלל זה כך.
השאר תגובה