לתרומות לחץ כאן

וויתור וטעויות של נהג וקופאי

שאלה:

שלום לכבוד הרב, אבקש לשאול בבקשה: א. כאשר עליתי על האוטובוס בכדי לנסוע נסיעה בין עירונית שאלתי את הנהג כמה תעלה לי נסיעה הוא נקב לי את המחיר ושלמתי לו. בחזור בכיוון ההפוך עליתי והכנתי את מחיר התשלום בידי , מסרתיו לנהג הוא הנפיק לי כרטיס נסיעה על מחיר זה תוך כד שהוא מוסיף משהו כמו: שתדע שהמחיר הוא 7.40, שזה בשלושים אגורות יותר מהכרטיס שהיה בהלוך. רציתי לשלם לו אך הוא אמר משפטים כמו עזוב, התעקשתי שוב והוא בשלו במשפטים כמו: זה לא גזל זה וכו'. מפאת שמשאלתי הקודמת הרב ציי'ן שלנהג אין סמכות למחול ושרק במקרה שאלתי הרב כתב שאפשר להקל מסיבות מסויי'מות שם, האם במקרה הזה עלי לטרוח לשלם את ההפרש בפעם הבאה שאסע נסיעה דומה? ב.מה עושים בבקשה כאשר קופאים/קופאיות(בעיקר החדשים בשטח) טועים במחיר פירות וירקות מסויימי'ם ומוכרים אותם בזול יותר לדוגמא: לא מבחינים בין תפוח עץ זן סמיט שעולה לדוגמא 8 שקלים לקילו לבין לתפוח זן זהוב שעולה 7 שקלים לקילו, לא אחת זה קרה וזה וטרחה וטרדה לחזור אליהם ולהסדיר את הענין ? ובבקשה, האם זה מחובתי כל פעם לבדוק ולשאול מה המחיר שצריך לשלם על הפירות והירקות ושאר מוצרים כאשר המחיר שרשום עליהם הוא שונה מהמחיר שרשום בקבלת התשלום שקבלתי לאחר התשלום בקופה? בברכה,

תשובה:

שלום וברכה,

לנהג באוטובוס לא ניתן סמכות לוותר על תשלום הנסיעות, וגם במחיר קטן אין לו סמכות. ובמקרה שנהג לא גבה את התשלום, יש להסדיר את התשלום בפעם אחרת, או לשאול את החברה.

אם ברור שהייתה טעות בחשבון והקופאית טעתה, יש להסדיר את התשלום בקופה ראשית, או להתקשר אליהם ולשאול מה לעשות. 

במקרים רבית המחיר שתלוי בסופר לא זהה לתשלום שנרשם בחשבונית, מאחר ולא ממהרים לעדכן את המחיר במדפים. על כן אם אם בחשבונית יש מחיר אחר ממה שהופיע לא מוטל על הלקוח לברר האם זה טעות או לא. ויכול לסמוך שמסתמא זה המחיר האמיתי. אך אם יודע שהקופאי טעה יש לעדכן את התשלום שנית.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל