לתרומות לחץ כאן

תביעת מזונות בבית משפט ולא בבין דין רבני

שאלה:

ב"ה שלום וברכה, אני ובעלי נשואים שנתיים, ולאחר חצי שנה מהנישואים בעלי התחיל לחזור בשאה בהדרגה עד שהיום כמעט חילוני לגמרי. זה גרם להרבה מחלוקות בנינו עד כדי כך שאין בנינו שום אהבה, הוא לא יכול לקבל את אורך החיים שבו אני חיה, וכל הסביבה שלו חילונית. יש לנו תינוק בן 8 חודשים שיחיה בבריאות איתנה תמיד בע"ה, ואנחנו החלטנו להתגרש, אני מצידי ניסיתי לעשות הכל כדי לגשר על הפערים דרך רבנים, אבל שום דבר לא עזר, הוא לא כל כך שיתף פעולה ולא רוצה שום קשר בנינו. הוא מאיים עליי שלא יפרנס אותי בכוונה עד שאחתום לו על חוזה גירושין שלא הסכמתי לו בלב שלם, בהסכם אני בטוח יוצאת בהפסד כי יש שם הרבה דברים לא הוגנים כלפיי וכלפי המצב הכלכלי העגום שלי. והוא מנצל את זה ועושה לי גם מצפון שאם אלך איתו לבית משפט זה לא לפי ההלכה. אני רוצה לצאת כלפי שמיים נקייה מכל עוון, אני רוצה ללכת לבית משפט רק כדי לא לצאת מופסדת כי הוא מנסה ללחוץ עליי, וכך בטוח לא אקבל מה שמגיע לי לפי חוק, וגם לפי יחס הוגן, אין בנינו שום השוואה כלכלית, מעבר לכך שאני לא עובדת כבר 8 חודשים, ואינני יודעת מתי אצא לעבוד כי המשכורת שלי ממש נמוכה ולא יודעת אם משתלם לצאת לעבוד בזמן שמעון עולה לי חצי מהמשכורת שלי (אם מתחלקים עם הבעל חצי חצי) ומעבר לכך שהבעל משתכר מאוד יפה. השאלה אם אוכל לתבוע מזונות בבית המשפט, ולא בבית דין הרבני? חשוב לי לציין שבוודאות שאצא בהפסד וזה גם גובר בחיי עוני עם הילד ממש, וכל מה שהייתי רגילה אליו עכשיו, רכב צמוד וכו' הבעל רוצה לקחת ממני. ואין לנו אפילו נכס אחד משותף, ואמא שלי לא תקבל אותי לגור אצלה. אשמח שתתייחסו לכל הפרטים בבקשה אני יודעת שיש מצבים שבהם מקלים והמצב שלי לא רגיל בכלל, ואני עדיין בחופשת לידה. הוא לא מפרנס אותי כבר כמה חודשים. בשורות טובות בעזרת השם ותודה מראש,

תשובה:

שלום וברכה,

כל תביעה ממונית צריכה להיות בבית דין רבני ולא בבית משפט. העוני לא מתיר להתיר תביעה שלא מעוגנת בהלכה.

בקשר אלייך, אין הבדל בחיובי מזונות בין בית דין רבני לבית משפט. מזונות זה דבר חוקי שחייב הבעל לשלם, וגם בבית דין של הרבנות הראשית מחייבים כמו בבית משפט. כך שאין גם סיבה להעדיף בית משפט. 

ראשית כל, חובה לדעת אם החלטתם על גירושין, לא לחתום לבעל על שום מסמך. תגישו תביעה בבית דין ובית הדין ימצו את זכויותייך בנושא של מזונות עבורך על כל הזמן שהייתם פרודים. מזונות לילד. כתובה. ומשמורת. 

בהצלחה.

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל