לתרומות לחץ כאן

מע"מ- חובת ברור תשלום המוכר מע"מ?

שאלה:

האם שאני רוכש ממישהו מוצר עלי לברר האם הוא משלם מע"מ? או שזה בעיה שלו האם הוא ישר או לא. האם הדבר שונה במקרה בו אני יותר חושד שהוא לא משלם. ונדגיש- לא שאני מבקש הוזלה או מעלה אפשרות לתשלום נמוך בשביל שלא ישלם מע"מ. אלא בסתמא, האם צריך לשאול אותו, וכאמור האם הוא הדין במקרה שיש יותר חשד? בתודה

תשובה:

שלום וברכה,

חיוב תשלום מע"מ זה חיוב מיסים על המוכר שיפריש סכום מסוים מהרווח עבור המס. הלוקח לא קשור כלל לחובת המיסים. ולכן מותר לקנות ממוכר שלא משלם מיסים, גם אם ידוע שאינו משלם. אי התשלום מיסים זה מעשה נפרד שלא קשור למכירה.

וכ"ש שאין חובה לברר האם משלם מס.

בהצלחה.

מקורות:

המע"מ לא קשור לקונה. ולמשל: האם מותר למכור דירה לאדם שלא ישלם ארנונה? ודאי שכן, תשלום הארנונה לא קשור למוכר הדירה אלא למי שדר בדירה. וכן תשלום מע"מ לא קשור לקונה, אלא המוכר חייב לשלם בסוף החודש/ שנה מהרווחים שהרוויח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום לרבנים. בפועל מה שקורה, זה שאם אני מבקש חשבונית מבעל מלאכה (שרברב למשל), הוא יוסיף לסכום העבודה גם את המע"מ, ואם לא אבקש אז כאמור יצא לי יותר זול, והוא לא ישלם את המע"מ. כך יוצא שאני כלקוח משפיע במישרין על תשלום המע"מ! האם גם בכגון זה אין עלי שום אחריות לבקש חשבונית דווקא? במיוחד כשידוע שבסופו של דבר, המע"מ הולך למדינה שמממנת בין השאר צורכי רבים וקצבאות אברכים ומקוואות וכו וכו?

  2. הנושא של מע"מ מוטל על המרוויח ולא על הלקוח. ואין עליך חובה לדאוג שישלם. רק אם אתה מבקש לשלם ללא חשבונית יש בזה כהוראה מצידך שהוא לא ישלם מע"מ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל