לתרומות לחץ כאן

לתלוש זקן מהשורש עם פינצטה

שאלה:

שלום וברכה, רציתי לשאול שאלה שמאוד חשובה לי התשובה שלה… כידוע במסכת מכות כתוב לגבי גילוח הזקן דהינו לא תקיפו ולא תשחית. כתוב שם ויש גם משנה לגבי מלקט ורהיטני, שראיתי דרשה של רב שאומר שזה פינטצה. אז כתוב שאין איסור כי זה לא דרך השחתה. אם הבנתי נכון, מותר להשתמש בזה? הרי זה מוציא מהשורש! ואיך מותר בגלל שזה לא הדרך להשתמש בזה? אפשר לקחת כל פינצטה ולתלוש?? יש לי ואני משתמש עם מכונה של הרב גרוס, שעשו הרבה עבודה שזה לא יהי ממש קוב לעור ולא ייצא מהשורש, א"כ לפני כאן, אם הבנתי נכון, מותר להוציא מהשורש עם פינצטה? הייתכן? תודה רבה.

תשובה:

  1. נחלקו בשאלה זו תנא קמא ורבי אליעזר במשנה במכות דף כ,א ולהלכה פסקו הפוסקים כתנא קמא שאין חיוב על גילוח כל עוד אין זה גילוח אלא ליקוט השערות ותלישתם.

מקורות:

כך עולה בדברי הרמב”ם בפירוש המשניות שם ובמאירי בקידושין לה,ב וכך כתב הברטנורא במשנה שם שאין הלכה כרבי אליעזר, וכך סתמו הרמב”ם והשולחן ערוך שאין איסור אלא בתער או במספרים כעין תער אבל לא באופן של תלישה.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אז א"כ מותר בתלישה ואין בזה איסור? א"כ מדוע עמלו לעשות מכונה כשרה? אפשר לתלוש וזהו. אני שואל ברצינות. אמנן זה לא קל לעשות זאת אחד אחד, אבל אין איסור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל