לתרומות לחץ כאן

קבלה – מקובלים מזוייפים

שאלה:

כבוד הרבנים, יש לי שאלה לגבי הקבלה. תמיד חשבתי שהקבלה קצת מוזר וגדלתי עם התפיסה הזאתי גם אמא שלי לימדה אותי לא להתעסק בדבר הזה. אבל לאחרונה שמעתי שיש כמה דברים יקרים עובדות בקבלה שככל הנראה מתייחסים לאלוהים ולתורה. בכל זאת כנגד מידה זו אני גם שמעתי שהקבלה מזוייפת ויוצר כדי בעצם להחליף את התורה ומעוותת את האמת. מה דעת הרב?

תשובה:

שלום וברכה

כולם צודקים… כלומר חכמת הקבלה היא חלק מהתורה, והיא בעצם ידיעות שנמסרו לנו על מהלך העולמות העליונים וסדרי ההשפעות ותיקוני התפילות והמצוות, והיא מקודשת מאוד מאוד, חכמה שנמסרה רק ליחידים ואין לעסוק בה אלא רק מי שכבר מילא כריסו בש"ס ופוסקים, מדובר בדבר מאוד עדין ומופשט ומקודש.

דא עקא, שיש הרבה מאוד נוכלים או אנשים בעלי דמיון מפותח, שלמדו כל מיני מושגים באופן מסולף ומשתמשים במילים גבוהות כדי להונות אנשים, ועושים כביכול על פי חכמת הקבלה הם יכולים לדעת עתידות ולגזור גזירות ותקן תיקונים, הכל תמורת תשלום כמובן… מאנשים כאלו יש להתרחק!

ולכן הכלל תמיד יהיה, אין לבקש ברכות אלא מרב שהוא בקי גדול בגמרא ובהלכה, ושאינו מבקש תשלום על ברכותיו, ואינו מדבר מיסטיקה עתידות איומים וכישופים, רק דברי תורה ודברים שכליים.

הקבלה כלל אינה עוסקת בשטויות האלו, אלא רק בסדרי תיקוני המצוות והכוונות הנדרשות.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל