לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

פינוי השולחן לאחר סעודה שלישית

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב הנכבד, בשבת אני אוכלת גבינה וכידוע צריך להוציא את המכסה, בעת הסעודה, בשולחן, אני מוציאה את המכסה ומניחה על השולחן(לא מוצאת אופציה אחרת) ואוכלת מהגבינה על השולחן, ואם לא הסתיימה תכולת הקופסה(הגבינה), אני מרימה את המכסה ביד ושמה שוב על גבי קופסת הגבינה(סוגרת חזרה) על מנת שלא תתקלקל ושתוכל לשמש אותי לסעודות הבאות, לא מצאתי אפשרות אחרת מזו שציינתי מעלה, האם אין בעיה בכך? :) ושאלה נוספת, אם וכאשר בסעודה שלישית הסתיימה תכולת קופסת הגבינה, האם מותר להשאיר את המכסה ואת קופסת הגבינה שכבר ריקה על השולחן או שעדיף לזרוק לפח? אני לא זורקת כי חוששת מעניין הכנה מקודש לחול. תודה רבה, תבורכו!

תשובה:

שלום וברכה

1. אין כל בעיה לסגור את המכסה של הגבינה, למה שיהיה אסור?

2. אמת הדבר שמשום איסור הכנה משבת לחול נהגו שלא לפנות את השולחן משאריות סעודה שלישית עד צאת השבת. זה כמובן אמור באופן שאוכלים סמוך לצאת השבת, אבל אם אדם בשבתות הקיץ הארוכות אוכל מוקדם בשעה 5:00 נניח אחה"צ, ואחרי הסעודה עוד היום גדול והוא רוצה ליהנות משולחן נקי, ודאי מותר לו לפנות, כי זה צורך השבת.

יום נעים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. באופן רגיל לא, אם משום מה יש ליכלוך רב ולא נעים לשבת ליד זה, אולי יש בזה הנאה גם בשבת עצמה, או תועלת לברכה, ומותר. ובלבד שלא יעשה בהערמה… אלא לצורך השבת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל