לתרומות לחץ כאן

מה מבט הלכתי של חבה LLC בב"ד?

שאלה:

שלום להרב, שאלה: מה המצב הלכתי של חברה LLC מה שאומרים בעברית תאגיד בערבות מוגבלת? ונ"מ של שאלו כזה שכאן בחו"ל באמריקא מדינה של טביעת משפטית שכל איש חושב שפגו בו ומגיע לו מליון וטובעים על כל מינה שוטיות, אנשים מאוד אנוכיים ומפונקים. ואצל עולם העורכי דינים יש חכמה גדולה בשימוש חברה סידורה כמו LLC שבדיני ארה"ב רואים חברה כזו שדבר נפרד מן האדם ואם טובעים האדם על נגיד חס ושלום טעונה בדרכים שפגה במכונית של אחרים, הנפגה יכול לטבוע המזיק כל מה שיש לו. ואנשים חכמים מסדרים שכל ביתם רשום אצל בעלות החברה LLC, ועסקיהם רשום אצל LLC אחר, וכן כמה דברים ואז כאשר יהיה טביעה אף שבערכאות יש לומר האמת תחת שבוע שמשביעים האדם כל רכוש שיש לו, מ"מ אף שיודעים שהוא הבעל של כל החברות אלה מבדילים שהרי טביעה נגד שמעון ולא נגד חברת נדל"ן פלונית אף ששמעון הוא הבעל, ולפיכך היותר שמקבלים שמשובדים הרוחים שיהיה לבעל דינו אבל גם בזה יש פטנט חוקי, שיכול הבעל חברה LLC לקחת כל הרוחים כמשכרות לו ולצורך הגדלת העסק או כדי להמשיך לפעול ובעל דינו יקבל פרוטה!! זה טוב מצד אחד נגד שגיון העכו"ם תרבות רעה זה, מ"מ אצל בית דין איך עובד הדבר ברור ששמעון עשה תרבולה כדי להסתיר בעלות ואי אפשר שיעשה עובלה ולא יהיה מאיפה לגבות ממנו כאשר ראוים שחי חיי טובים מידי מרוב כל! אף שידוע לו ב"ה מפשטי ה' ישרים וטובים עד מאוד וחבל על אלו שלא יודעים, כי אצלנו לא מקבלים מליונים אם טענות של שטות של פגיעה בכבוד וכו' כמו בערכאות של כאן שזה מרחיב את העולם ואנשים חיים בפחדים של טביעה ואדם רשע יכול לחיות מן איומים שבעל דינו יפחד לבוא לערכאות ולשכור עו"ד והכל הדברים ורוב שופטים מושחתים או טיפשים שיקבלו טענות שקרנית הן מן השפעה חייהם של סרטים של הוליוואד שנראה להם מוצה לגנוב מן העשיר לתת לעני סתם כיון שיש לו "הרבה" , כאילו להיות עשיר זה עונש. לכן באנו לבקש ביאור היטב על ענין זה על פי הלכה. ברכה והצלחה

תשובה:

שלום וברכה,

אדם שמבריח נכסיו לאחרים כדי שלא יגבו בעלי חובות מאותם נכסים, לא מועילה לו הברחתו, וגובים מנכסיו, למרות שהבריח. וכמו כן בעל שמבריח נכסים כדי שלא יהיה לאשתו אפשרות לגבות מהנכסים, לא מועילה ערמתו, ובית דין גובים מנכסיו. ואפילו אם הבריח לפני שהיה חוב, אם רואים שמבריח נכסים והלה ממשיך להשתמש בנכסים, גובים מאותם נכסים. וכל שכן שאם מבריח לחברה והחברה היא בבעלתו, שלא תועיל ערמתו.

בהצלחה.

מקורות:

שולחן ערוך חושן משפט הלכות גביית מלוה סימן צט

סעיף ו

יט] החייב לחבירו, טז (ו) ונתן כל אשר לו לאחר להפקיע חובו, לא תועיל ערמתו {טו} טז'] ויגבה בעל חוב חובו, כ] אפילו הוא מלוה על פה, ממקבל המתנה, יז ח) {טז} יז'] וישבע מקבל המתנה על דעת ב"ד בלא ערמה ומרמה כמה קבל מתנה מראובן, ויגבו בית דין לבעל החוב חובו מכל מה שקבל מראובן. אבל אם הרויח כלום בסחורה או ברבית באותה מתנה, אין בית דין מגבין לו מהריוח, יח (ז) [ה] {יז} יח'] ט') דאפילו מקרקעי המשועבדים למלוה ט) כא] אם אכל לוקח או מקבל מתנה הפירות כמה שנים בא בעל חוב וגובה הקרקע כמו שהוא, ואינו מוציא מידם הפירות שאכלו. הגה: [ו] י) כב] {יח} יט'] מיהו אם נראה לבית דין שלא כוונו לערמה, (ח) <ז> רק י') למתנה גמורה, קנה המקבל אף על כ'] גב שהיתה כוונתו להבריח (ב"י בשם רשב"א ותוספות ואשירי ומרדכי פרק האשה שנפלו).

סעיף ז

כג] הכותב כל נכסיו לאחר, ואחר כך לוה מאחרים, ובבוא המלוה לגבות חובו מצוה להוציא שטר מתנה שקדם לשטר החוב, והכל רואים שאף על פי שכתב כל נכסיו לאחרים הוא מחזיק בהם ונושא ונותן בהם ומעולם לא יצאו מרשותו, ולא נתכוון אלא להבריח מבעל חוב שלא ימצאו ממה לגבות, ויאכל ממון אחרים, המתנה בטלה וגובה בעל חוב ממנה, אף על פי שקדמה להלואה.

סעיף ח

מי שקנה קרקע, והתנה בשעת הקנין שלא יהא לאשתו שיעבוד כתובתה עליו, או שקנה קרקע וצוה לכתוב השטר בשם אחיו, כדי להפקיע ממנו שעבוד כתובתה, לא הועיל כלום, ואשתו גובה כתובתה מאותם קרקעות. הגה: יט כד] כא'] דכל מי שבא להפקיע תקנת חכמים יא') בערמה ובתחבולה, וכ"ש לגזול של חבירו, חייבים חכמי הדור לבטל כוונתו, אף על פי שאין כאן ראייה רק אומדנות המוכיחות היטב (טור בשם תשובת הרא"ש).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל