לתרומות לחץ כאן

מעשה לוט שמציע את בנותיו לאנשי סדום

שאלה:

ב"ה שלום שאלתי היא בנושא סיפור תנכ"י הסיפור של לוט והאורחים מאוד לא מובנת לי ההתנהגות של לוט בזמן שהאספסוף צובא על דלתו לדעת את אורחיו. איזה מין אבא יציע את בנותיו בזמן שכל תפקידו להגן עליהם וברור שהן יותר חשובות מהאורחים ואם לא יכל לעמוד בפרץ היה מציע את עצמו להם קורבן במקום בנותיו . השאלה מה הפרשנות של המפרשים להתנהגותו ואיך מסבירים . אתר דין פניה אישית לי אליכם , השאלות שלי מעצבנות ולפעמים לא מעניינות/נעימות אם אתם מרגישים שאני אורחת מטרידה באתרכם אל תהססו לומר לי שאני לא רצויה אני אקבל את זה בצורה הטובה ביותר מבטיחה , אם אינכם מעוניינים בשאלותי תגידו אני באופן אישי אהבתי את הקונספט של האתר התיכנות שלו וגם שאתם עונים בצורה נאה ומהירה כל טוב אודליה

תשובה:

ברשותך אתחיל מהסוף להתחלה.. שאלות "מטרידות" "לא מענינות".. חלילה וחס! אנחנו כאן בשביל לענות על השאלות ככל שנדע להשיב, זה העונג שלנו והיעוד שאנחנו משתדלים למלא בשמחה ובגאווה למען שמו יתברך.

לעצם הענין יש שתי גישות במפרשים: הרמב"ן תוקף את מעשיו של לוט בחריפות, ואומר שזהו רוע לב, הסותר את ההנגה הרגילה המקובלת בה האב מגן על בנותיו ומוסר נפשו להצלתן, ומתוך שבחו של לוט כותב הרמב"ן, באנו לגנותו לספר שבאמת בענין זנהג שלא כדין ושלא כראוי.

הספורנו כותב באופן מרוכך יותר, שלוט "בנה" על כך שכאשר ירצה לממש כביכול את רצונו יקומו "לוקחי בנותיו" – החתנים – ויקימו שאון ובלגן על הרעיון, והעסק הזה כבר יגרום ש"ירדו ממנו" ויאפשרו לו להשאר עם האורחים.

ערב טוב ושבת שלום.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ב"ה
    ידוע לי שע"פ התורה אם לאבא יש בת ובן ושניהם כרגע בסכנה הוא מחוייב להציל את הבן ולא את הבת אם אפשר רק אחד מהם ,(למשל חס וחלילה אם בן ובת טובעים ויש לו כח רק לאחד אז הבן קודם) רציתי להציע פרשנות משלי שאולי לוט התבלבל לרגע עם הלכה זו שאולי האורחים הם בניו וקודמים לבנות . זאת רק הצעה שלי

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל