לתרומות לחץ כאן

קמתי אחרי חצות היום – מה מתפללים?

שאלה:

שלום הרב, אני קמתי אחרי חצות היום (הייתי אנוס כי לא קמתי לשעון המעורר) ועכשיו אני לא יודע מה לעשות עם תפילת שחרית? ומה לעשות עם טילת ותפילין, קורבנות, הודו, ברוך שאמר, פסוקי דזמרה, ישתבח, קריאת שמע, תפילה, תחנון, ובא לציון, שיר של יום, קווה? אני מאוד אשמח עם תענו לי.

תשובה:

שלום וברכה

במידה וזה אכן אונס יש להתפלל שמונה עשרה של מנחה פעמיים, השניה כתשלומין, כמו כן יש לומר את כל ברכות השחר, אבל שאר חלקי תפילת שחרית אי אפשר לומר. ההפסד הוא עצום, מצות קריאת שמע דאוריתא ועוד ברכות ותפילות ששכרן רב, ממש חבל.טלית ותפילין יש להניח, כדאי במנחה עם השמונה עשרה. יש לישון בשעה סבירה בלילה וכך קמים מוקדם בבוקר ומספיקים קריאת שמע בזמנה בתפילה כמו כל היהודים החרוצים…

בהצלחה

הצטרף לדיון

20 תגובות

  1. כי לא התפללתי מנחה אז עשיתי תשלומין של הכל, קורבנות מזמור אשרי ועמידה.

    (שאלתי שאלה ולא קיבלתי תשובה אני מניח שהרבנים היו עסוקים באותו זמן אבל אם כבוד הרבנים פנויים כרגע אשמח למענה)

  2. שלחתי אותה כשאלה ולא כתגובה בכל אופן אני אשלח אותה פה.

    סדר תפילתי בבית הוא כזה. אני מניח תפילין אומר פרשת עקידה עד ויציב ונכון ומברך ברכת גאל ישראל אחרי זה אני יוצא מהבית והולך לבית הכנסת וכשאני מגיע אני מחכה שהציבור יגיע לעמידה כדי שאני אוכל להתפלל ביחד עם הציבור.

    יש איזושהי בעיה בסדר התפילה שלי מהבית שאני צריך להגיד בציבור או שאין בזה בעיה?

  3. עניתי לך על זה, תחפש את הלינק שלנו בדואר זבל או קידומי מכירת, כתבתי שאינני יודע למה אתה לא הולך לבית הכנסת קודם… ועוד כתבתי, שעדיף לעצור אחרי קריאת שמע ואז לומר ויציב עם כולם כדי לסמוך גאולה לתפילה. אין להפסיק כזה הפסק בין גאל ישראל לשמונה עשרה.

  4. זה יהיה יותר טוב אבל למה לא לבוא לבית הכנסת בתחילת התפילה או כמה דקות קודם כמו כל היהודים, לשמוע קדיש וברכו…

  5. בוודאי שאני שומע. אני מתכנן לי את הזמן איך אני אתחיל באופן שאני אסיים הכי מוקדם את החלק שלי מהבית. אני אפילו מגיע לפני התפילה. אני שומע את הקדיש הראשון שבין יהודה בין תימא לבין הודו ואני גם עונה ברכו וכו.

  6. לא הבנתי אתה מגיע בגאל ישראל ומחכה עד שהם יגיעו מתחילת התפילה עד שם? זה ודאי הפסק גדול מאוד ואינו ראוי. תגיע לפני התפילה ותתחיל את התפילה באופן שתגיע יחד איתם לשמונה עשרה זה הכי טוב.

  7. כן. ובגלל שזה הפסק אז אני מעכשיו קורא עד תהילות ובתהילות אני הולך לבית כנסת ומחכה שהם יגיעו לשם ואני גם מברך גאל ישראל ביחד עם הציבור ומתפלל איתם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל