לתרומות לחץ כאן

קניתי מנוע של מזגן שלא עובד

שאלה:

התקנתי מזגן מאותה חברה לפנימיה, לאחר זמן הושכרה הפנימיה לתקופה קצרה למישהוא אחר ואותו שוכר הביא טכנאי בגלל תקלה במזגן, הטכנאי אמר שמנוע היחידה הפנימית תקול, פירק את המנוע הלך ולא חזר. בתום תקופת השכירות חזרה הפנימיה לבעליה הראשונים והם היו צריכים בדחיפות שהמזגן יפעל וביקשו ממני לתקן לאחר בירור קצר הבנתי שלהזמין מנוע יקח כמה ימים אז הם הזמינו מזגן חדש, קניתי מזגן חדש (יחידה פנימית וחיצונית) החלפתי את היחידה הפנימית ולקחתי את היחידה הישנה הזמנתי מנוע תיקנתי ומכרתי ללקוח אחר, לאחר ההתקנה אני רואה שהמנוע שמכרו לי מרעיש. יוצא שללקוח האחרון יש מזגן – יחידה חיצונית חדשה מהקרטון, יחידה פנימית גם עברה דירה וגם הוחלף מנוע ע"י טכנאי שאינו מורשה מטעם החברה. המנוע שקניתי בחנות החלפים אין עליו אחריות מרגע שיצאתי מהחנות. אני משוכנע שיש כאן מקח טעות ונמכר לי מנוע תקול. האם אני יכול להערים על החברה שיבואו ויתקנו לי התקלה כביכול במסגרת האחריות למרות שלפי הקריטריונים אין אחריות?

תשובה:

שלום וברכה,

אם אין אחריות למנוע שקינת, לא תוכל להוציא אחריות בהערמה. ואם יש צד קטן שהמנוע שמכרו לך היה טוב והתקלקל אחר קנייה, לא תוכל לדרוש תיקון בחינם. ונראה שם אם יש 100% שהמנוע שקנית לא היה תקין מעת הקנייה, לא ניתן להערים ולתקן בחינם, מאחר והייתה התחייבות שאין אחריות, יש לפרשה שמסכים לקבל כל מום שיתגלה, ולכן אין לקונה טענת מום במקח, ולכן גם לא יוכל להערים ולדרוש תיקון בחינם.

בהצלחה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל