שאלה:
ב"ה לפני קריאת השמע אנו אומרים "ריבונו של עולם הרני מוחלת וסולחת … ולא יענש שום אדם בסיבתי…" לפני כשלוש שנים מישהו גנב לי אייפון בשווי 2000 ש"ח זו רק דוגמא ויש הרבה שהיו רעים אליי. השאלה שלי למה לסלוח? למה שמי שגנב לי לא יענש בסיבתי? למה לא להתפלל שיענש במהרה כי זה הצדק? למה לסלוח לאנשים שעושים לי רע ולמה שלא יענשו? הרי הקב"ה מנהל את העולם בצדק וזה זה הצדק
תשובה:
שלום וברכה
ממון שבכוונתך לתבוע אותו ולקבלו חזרה ודאי לא צריך למחול, אבל לגבי מה שבלאו הכי אבוד, בהחלט כדאי למחול, אדרבה, הרי לא היינו רוצים שבורא העולם ינהג גם איתנו בדין מדוקדק ללא מחילה… והרי בדרך שאדם נוהג עם אחרים נוהגים גם איתו משמים, לכן אנחנו מוחלים…
יש אנשים שהתאכזרו אלי (לא רכוש זה רק דוגמה) ובליבי אין שום סליחה אבל הייתי רוצה לדעת שזה שאני לא מוכנה לסלוח יש לזה הצדקה בתורה ובספר דברים פרק כה כתוב : זָכוֹר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק, בַּדֶּרֶךְ, בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם. יח אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ, וַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל-הַנֶּחֱשָׁלִים אַחֲרֶיךָ–וְאַתָּה, עָיֵף וְיָגֵעַ; וְלֹא יָרֵא, אֱלֹהִים. יט וְהָיָה בְּהָנִיחַ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְךָ מִכָּל-אֹיְבֶיךָ מִסָּבִיב, בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יְהוָה-אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה לְרִשְׁתָּהּ–תִּמְחֶה אֶת-זֵכֶר עֲמָלֵק, מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם; לֹא, תִּשְׁכָּח.
הינה יש פה מילים "זכור" "אל תשכח" "תמחה" אז הינה התורה מצדיקה מיקרים מסויימים שאפשר לומר לבנאדם לא אסלח לעולם וזה בסדר
שם מדובר על צורך רוחני, עמלק הוא שורש הכפירה במלכות ה' בעולם… זה לא לעולם לא יכוון כלפי יהודי..
השאר תגובה