לתרומות לחץ כאן

לבטל אחר הרישום לקורס

שאלה:

נרשמתי לפני כחצי שנה לקורס איור למשך שנה וחצי במחיר של 10,830 שח. לאחר כשבועיים התחרטתי וביטלתי, אך הם טענו שא"א מכיוון שאמרו לי בטלפון שאני מתחייבת, אני לא זוכרת. בסוף הגענו לפשרה שהם מקפיאים את הרישום לקורס הבא. כעת נפתח קבוצה חדשה והם דורשים שארשם ואשלם . מה הדין? האם אני חייבת לשלם את כל הסכום? האם זה שחייבו אותי בטלפון נחשב לחיוב?

תשובה:

שלום וברכה,

רישום לקורס עדיין לא מחייב את התלמיד לסיים את הקורס (אך מצד איסור מחוסרי אמנה חייב לסיים את הקורס). אבל אם התחיל להגיע לשיעורים, לפי הלכה אין אפשרות לתלמיד לבטל ולהפסיק להגיע לקורס באמצע הלימודים, ועליו לסיים את הקורס. כמו כן אם שילם עבור הקורס לא ניתן לבטל את קורס למרות שלא התחיל, מאחר והתשלום הינו קניין. ולכן אם התחלת להגיע לקורס, או שהתחלת לשלם, חל חובה להמשיך בלימודים ולשלם.

אלא שלפי חוק 'הגנת הצרכן' ניתן לבטל תוך 14 ימי עבודה מהעת שנרשם לקורס, גם אם הקורס התחיל. ורבים מדייני זמנינו נותנים זכות ללקוח לבטל את העסקה תוך 14 יום למרות שנעשה קניין, מאחר והחוק התקבל בקרב הציבור, יש לראותו כמנהג הסוחרים. לכן אם לא עברו 14 ימי עבודה מזמן הרישום, ניתן לבטל את הקורס.

בהצלחה.

מקורות:

רישום לקורס דינו שווה לשכירות פועלים, ולכן הרישום לבד דינו כשוכר פועלים (שו"ע חו"מ סימן שלג סעיף א) ולא התחילו במלאכה שאם מבטל אין עליו אלא תרעומת. ואם התחילו במלאכה, אינו יכול לבטלם, ואם מבטל חייב לשלם עד סוף הזמן שנשכרו. וכן הדין בקורס, שלפני תחילת הלימודים אם מבטל אין עליו אלא תרעומת. אבל אחר תחילת הלימודים לא ניתן לבטל. כמו כן אם היה תשלום כספי, הרי זה קניין.

ראה כאן את החוק

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל