לתרומות לחץ כאן

חברה שמספקת רכישה במסעדות לעובדים

שאלה:

שלום וברכה לכבוד הרבנים רציתי לשאול לגבי עבודה בחברה מסוימת שנותנת מערכת של ניהול מלאי ורכש למסעדות על מנת לייעל את כל תהליכי ההזמנה של מוצרים וספקים וכו' ,האם יש בעיה לעבוד במקום כזה בתור תמיכה טכניתפותר תקלות ? כמובן שיש גם מסעדות לא כשרות שמקבלות תמיכה ואת המערכת ומכאן נובעת השאלה .. בברכת שבוע טוב ומבורך תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר לא ברור שיעברו הלקוחות איסור, או שיכולים הלקוחות להגיע לאיסור בעצמם ללא החברה שלכם, או שהחברה תפעל גם ללא התמיכה שלך, יש להקל בדבר.

בהצלחה.

מקורות:

בשו”ע (יו”ד סי’ קנא ס”א) “יש אומרים הא דאסור למכור להם דברים השייכים לעבודתם, היינו דוקא אם אין להם אחרים כיוצא בו או שלא יוכלו לקנות במקום אחר, אבל אם יכולים לקנות במקום אחר, מותר למכור להם כל דבר. (מרדכי דפ”ק דע”ז). ויש מחמירין. ונהגו להקל כסברא הראשונה, וכל בעל נפש יחמיר לעצמו”.

וראה עוד כאן

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה רבה על התשובה
    אני רק רוצה לחדד את השאלה זה חברה שפיתחה את המערכת ומוכרת אותה בעלות חודשית למסעדות בשביל להזמין בצורה מסודרת יותר מוצרים של מזון וכו', שיהיה יותר סדר במלאי, יותר שליטה ובקרה ,אני שאלתי מהצד של לפתור תקלות במערכת למסעדה שצריכה תמיכה והיא לא כשרה לדוגמא, מה הדין במקרה הזה?

  2. כיון שכל הפעילות של המסעדה תתבצע בלאו הכי, כל הנושא הוא רק הנוחות של המוכר, וזה כלל לא מעניין אף אחד וכולם יבואו לקנות אצלו בין כך ובין כך, קיימת הסברא הנ"ל להתיר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל