לתרומות לחץ כאן

נגיעה באישה

שאלה:

שלום,רציתי לדעת,במידה כרגע אישתי בשבוע שהיא אינה טהורה,אני אומר לה שאני לא יכול לגעת בה בשבוע הקרוב-מכיוון שהיא אינה טהורה,היא נעלבת מהעניין הזה,השאלה מה לעשות -לא לגעת בה או לגעת בה-כדי שהיא לא תעלב?(מדובר על נגיעות קטנות-חיבוק,ליטוף וכדומה..)תודה.

תשובה:

שלום וברכה

בודאי אסור, אבל מאוד חשוב שבמקום לומר לה כך, תסביר לה את הענין בצורה יותר מעמיקה: תאמר לה שחז"ל סיפרו לנו את הסוד הגדול כיצד שומרים על רעננות בחיי הנישואין. למעשה כל אדם חכם שיודע להביט מה קורה סביבו ימינה ושמאלה, שואל את עצמו לפני שהוא בא להנשא, "איך עושים שלי זה לא יקרה…" מחצית מהזוגות הנישאים היום במדינת ישראל מסיימים את הקשר ביניהם בגירושין! וחשוב לומר, שבקרב הציבור החילוני הנתונים גבוהים הרבה יותר, הנתון הזה הוא בהתחשב בכך שבציבור הדתי עומדים אחוזי הגירושין על פחות מאחוז אחד… שלא לדבר על בגידות, דיבורים על שיעמום וכו', מה עושים?! 

חז"ל ענו לנו, שאשה אחרי הטבילה חביבה על בעלה יום כניסתם לחופה! קיום דיני הטהרה יוצר התחדשות מתמדת ושמחה בחיי הנישואין, נכון שבשבעת מעשה לפעמים קשה, אבל בחישוב כללי זה מאוד משתלם, כיון שזה שומר את הרעננות והחידוש בחיי הנישואין. נכון שזה לא הכל, חלק גדול מסיבת הגירושין הוא חיי הפריצות והתערובת, אדם בא לעבודה ומקיים קשר חברי עם נשים אחרות וזה מביא אותו להשתעמם מאשתו ויש הרבה להרחיב בענין הזה,אין כמו חיים דתיים בענין זה, בו האיש מקיים קשר רק עם אשתו וכן להיפך, אבל גם חיי הטהרה יש להם חלק נכבד בענין.

כדי לקיים חיי טהרה יש תנאי בלתי מתפשר, חיים לשמור הרחקות! בני זוג שאינן מקפידים להמנע מנגיעה כזו בימי הנידה בהכרח יכשלו, או על כל פנים יהיה להם מאוד קשה הימים האלו וחבל! כדי שניתן יהיה לעבור ימים אלו בנקל, בכל אופן מדובר בכמעט שבועיים בחודש, נתנו לנו חכמים ברוחב דעתם הרחקות, ההרחקות האלו נכון שמחסרים מאיתנו משהו, אבל מונעים הרבה קושי הרבה כשלונות וכאב לב.

אם אשתך תבין את הענין הז היא תבין שאין כאן מה להעלב, לא מדובר כאן בשום דבר מעליב זה בסך הכל קיום מצוות הדת שנועדו עבורנו כדי לאפשר לנו לשמור את דיני הטהרה! אין משהו מעליב בדבר כזה, צריך רק להסיביר טוב ונכון.

שבוע טוב ומבורך.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. בודאי שלא… רק היא צריכה להבין את הענין ולדעת אותו, כדי שלא תתאכזב ותצטער.. הסברה טובה מאוד חשובה ובמידת הצורך תעזר ברבנית שמתמחה בתחום שתסביר לה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל