שאלה:
בענין שכיבת אפרקדן – האם יש איסור גמור או מנהג טוב? האם חובה לשכב על הצד לגמרי או שבהטיה קטנה כל עוד לא שוכבים ממש על הבטן/גב זה בסדר? ובעיקרון הרי בשעת עונה שניהם כן שוכבים אפרקדן ואסור על הצד אז מותר או אסןר? או שגם אז צריך זוית?
תשובה:
ראשית יש מחלוקת אם השכיבה אפרקדן אסורה רק כשיש חשש שירדם כך או גם כשאינו נרדם, בשו"ת שלמת חיים סי' רכא התיר וכן הורה גרי"ש אלישיב, אולם החזון איש אסר כמובא בשונה הלכות סי' רלט. כאשר הוא ישן או יש חשש שישן זה אכן איסור ממש ראה שער הציון סי' רלט ס"ק יב, וראה בשלמת חיים שם ס"ק רכג שצריך להעירו. בהטייה מספיק אבל שבינה זה לא עצה מספקת כמובן.