לתרומות לחץ כאן

חנות שמוכרת מוצרי כריסמס – מותר לעבוד בה?

שאלה:

שלום, האם מותר לי לעבוד בעבודה שמוכרת מוצרים של קריסמס?? (הם עושים תערוכה של המוצרים האלה ואז מוכרים אותם לחנויות…בסיטונאות ) כמו המוצרים האלה: https://www.mydgolyan.com/%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA/%d7%a7%d7%a8%d7%99%d7%a1%d7%9e%d7%a1/ אשמח לתשובה. אני חרדית מבית יעקב שעובדת בחנות שהיא חילונית בעיקרון. (שני דת"לשים יש פה וזהו..) אם אפשר מייל כדי שאשלח כמה תמונות של מוצרים כדי שהרב יראה … וכדי שאוכל להשיב ישירות לרב.. לא לפרסם.

תשובה:

שלום וברכה.

בזמן הזה אין איסור מעיקר הדין למכור להם מצרכים ליום חגם, כמובן אם מדובר בעבודה זרה עצמה כמו תמונות שהם משתמשים בהם לפולחן וכדומה – אסור.

בהצלחה.

 מקורות:

אף שבמשנה בעבודה זרה דף ב,א וכן נפסק בשו”ע יו”ד סימן קמ”ח נאמרו איסורים רבים של מכירה וסיוע לעובדי כוכבים ביום איידם, אך כתבו הראשונים וכן נפסק בשו”ע שם סעיף י”ב שבזמן הזה אין איסור זה, וטעמים רבים נאמרו בראשונים בעבודה זרה דף ו,א מפני מה אין להחמיר בזה בזמן הזה, או מפני שכיום אינם עובדי עבודה זרה רק עושים מנהג אבותיהם (תוספות שם ב,א) או מפני שיש בזה משום איבה (תוספות רא”ש ור”ן שם), או מפני שיש בזה חיי נפש שביניהם אנו יושבים ואנו מתפרנסים מהם תמיד (רמב”ן ריטב”א ומאירי שם) ועוד טעמים אחרים במאירי שם.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל