לתרומות לחץ כאן

בישול בתנור – בשר ולאחר מכן חלב

שאלה:

שלום, בעניין בישול בתנור-בשר ולאחר מכן חלב או הפוך,בתנור עם תא אחד: הבנתי שצריך בנוסף לעוד כמה דברים -לנקות אותו היטב לאחר השימוש,אנחנו משתמשים די הרבה בתנור (כמעט כל יום ,שיום אחד זה חלבי ויום אחד זה בשרי),יש אפשרות במקום לנקות אותו כמעט כל יום לעשות משהו אחר?תודה

תשובה:

שלום וברכה

לפני שנדבר מה עושים מבחינת הלכה, קודם כל המלצה, כיון שמדובר בשימוש מתמיד, זה גם מסובך וגם עלול להביא למכשול, הטוב ביותר שלא להשתמש באותו תנור לחלבי ובשרי כאחד, או שיש תנור בעל שני תאים, או שקונים טוסטר אובן לחלבי, הרבה יותר נוח וגם מונע מכשול.

לעצם השאלה. ראשית יש להבדיל בענין זה בין בני אשכנז לספרדים: בני אשכנז מחמירים הרי גם בבליעות בני יומן ולא מקילים בנ"ט בר נ"ט [לא חשוב כרגע אם הבנת את המושג], ולכן בני אשכנז לכתחילה ימנעו מלהשתמש בתוך 24 שעות לבשר וחלב כאחד, צריך הפרש 24 שעות. מלבד זאת יש לנקות היטב ולהפעיל על חום מירבי כ20 דק' עד חצי שעה.

בני ספרד יכולים לעשות תהליך זה גם בתוך 24 שעות.

לגבי שאלתך מה עושים כדי שלא לנקות… אם אתה יודע שהתנור נקי, ושלא נפל ולא גלש כלום מאז הנקיון הקודם, ולא שמת משהו עם הרבה נוזל שיש השפרצות או אדים שממש הצטברו לממשות, ניתן לוותר על השלב של הנקיון ודי בהפעלה הנ"ל, כך גם אם הכנסת מאכל מכוסה היטב. הנקיון נצרך כאשר יש חשש שהשפריץ או נפל או שמדובר במאכל עם הרבה רוטב שהאדים יוצרים שכבת שומן ממשית.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל