לתרומות לחץ כאן

בדיקת חרקים בעלי הגת

שאלה:

אם יש עלי גאת ללעיסה שהם מחברה שבדרך כלל מרססים את המטעים ובכל זאת נתקלתי לראשונה בחבילה נגועה מאוד אמנם לא בכנימות או זבוב המנהרות אבל היה חרקים ועשיתי ניסוי בכמה עלים שנגועים וודאי שמתי במים עם סבון ולאחר מכן שטפתי וכל החרקים נעלמו השאלה היא כשהחבילה נגועה מאוד ואני בודק אותם בקפידה עלה עלה ומסיר את העלים הנגועים ולאחר מכן שוטף את כל העלים הנקיים עם מים וסבון האם טוב עשיתי או שאני אמור לזרוק הכל לפח אשמח לתשובה עם מקורות אם יתאפשר תודה מראש

תשובה:

הריסוסים של המטעים זה שטויות, כל ירק עלים חייב להיות מגידול מיוחד, אחרת יכול להיות תריפסים קטנטנים ירוקים שלא נראים היטב על הרקע של העלה וכדומה. אני לא מאמין שיש הבדל בין עלים אלו לכל שאר ירקות העלים… אינני בקי באופן ספציפי וכדאי לפנות בענין זה לרב משה ויא.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. גם אם הריסוס היה מועיל והיה הורג את החרקים, הרי האיסור לאכול חרקים חיים שווה בחומרתו ובתוקפו לאיסור לאכול חרקים מתים (כל עוד מדובר בביריה שלימה).
    וכמו שאומר בהצלה ידידי ומורי הגאון הרב יוסף דורפמן (ששמו הולך לפניו, בקיא עצום בתחום הנגיעות והחרקים), ההבדל היחיד בין תולעת חיה בעלי ירק לתולעת מתה, שהתולעת החיה מדגדגת בבטן, והתולעת המתה לא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל