לתרומות לחץ כאן

תפילת יחיד בליל שבת

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב היקר, תודה לכם על כל תשובה שמסייעת המון. ברשותי שתי שאלות אם אפשר; 1. בתפילת ערבית של שבת, בנוגע לתפילה שאחרי העמידה אומר השליח ציבור עם הקהל בקול רם ומעומד את 'וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם:…." וכו', ואחר כך את 'רְצֵה נָא בִמְנוּחָתֵנוּ. קַדְּשֵׁנוּ בְּמִצְותֶיךָ שִׂים חֶלְקֵנוּ בְּתורָתָךְ….' ולאחר מכן את 'מזמור לדוד' ו'עלינו לשבח', האם את כל זה אני יכולה לקרוא (ובקול רם) כאשר אני מתפללת בבית? 2. בסיום כל תפילת עמידה, לאחר סיום שלושה צעדים לאחור, יש את 'עלינו לשבח' ואף מזמורים נוספים שיש לקרוא לאחר מכן, האם כאשר אני מסיימת את שלושה הצעדים לאחור, בסיום, מותר/ראוי להישאר במקום שבו אני עומדת/שאליו הגעתי בסיום שלושה הצעדים לאחור ולהמשיך לקרוא את 'עלינו לשבח' ומזמורים נוספים או שעליי לצעוד קדימה שוב? תודה רבה על עבודת הקודש שלכם ועל כל עזרתכם לנו, שבת שלום ומבורך ושפע ברכות לכם.

תשובה:

שלום וברכה. 

1. בבית את יכולה לומר רק ויכולו עד לעשות, ואחר כך מזמור לדוד ועלינו לשבח, כל מה שבאמצע זה לא הציבור אומר זה כמו חזרת הש"ץ, זה נקרא ברכת מעין שבע. רבים נוהגים גם ויכולו לומר רק שנים יחד ולא אדם אחד אבל בזה את יכולה להקל ולומר.

2. יש לחזור קדימה, כך מדגישים שהפסיעות לא היו כדי ללכת מהתפילה אלא כדרך תלמיד הנפטר מרבו. יש לשהות כמה שניות – כדי הילוך ארבע אמות עד שחוזרים.

ערב טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל