לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

als שימוש בשבת במנוף הדרואלי או מיכני?

שאלה:

שלום הרב . לקחנו בהשאלה מנוף מיכני כדי להעביר אותי מהמיטה לכסא הגלגלים כי יותר בריא לתפעול הריאות בישיבה מאשר בשכיבה. שאלנו מנוף מיכני בגלל הצורך להשתמש בשבת, להורדה לכיסא, לקחת אותי לסלון, ולהיות נוכח בסעודות, ובע"ה בקרוב לתפילה בבית הכנסת. אבל אשתי מתלוננת שקשה להעלות ולהוריד ל/מהמיטה, והשאלה במידה ונחליף מנוף להידראולי חשמלי, האם יהיה אפשר להישתמש בו בשבת? אובחנה אצלי מחלת als .

תשובה:

בוקר טוב!

לפי מה שאני מבין לא מדובר באיזה צורך של פיקוח נפש, אינני רואה דרך להשתמש במנוף חשמלי כזה בשבת. אם יש הכרח להשתמש במנוף דוקא, אולי כדאי למצוא מקום בבית לשניהם, ביום חול להשתמש בחשמלי ובשבת במכני. אמנם, אם יש לך עוזר גוי, נראה שיש להקל להשתמש בחשמלי על ידו, במידה ואתם מצידכם לא מבקשים ממנו להשתמש במנוף כלל, והוא עושה זאת לנוחותו בלבד. כלומר אם מבחינתך אתה מסכים שירים אותך בידיו שלו, מה שהוא בוחר להשתמש מנוף לנוחותו, לענין זה אמרו ש"אדעתא דנפשיה קעביד" ומותר.

חיים בריאים ויפים מלאי נחת ושמחה!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכאורה יש מקום להתיר על ידי שינוי לפי הפוסקים שאיסור חשמל הוא דרבנן (ע"פ שו"ע או"ח שכ"ח י"ז). מה דעת הרב על כך? [ועל מכשירי הגרמא ידוע כבר דעת רבותינו.]

  2. ראשית חוששים לדעת החזון איש והאג"מ שסברו שזה דאורייתא. שנית תשובתנו נאמרה לגבי ההתארגנות, שינוי יעזור במקרה שנתקענו ויש צורך חד פעמי לעשות משהו, אבל לא לבסס על כך את ההנהגה בבית בשבת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל