לתרומות לחץ כאן

לא תקרבו באיסור משכב זכר

שאלה:

שלום לכבוד הרב לצערי הרב האיתי אם גבר אבל בלי חדירה רק נשיקות ומצי… שמזה יצא זרע לבטלה השאלה שלי אם זה נקרא משכב זכר ואם יש תיקון (תודה רבה)

תשובה:

שלום רב,

אין זה נחשב ממש לאיסור משכב זכר משום שבמשכב זכר נאמר "כמשכבי אשה". אולם יש כאן איסור תורה חמור אל "לא תקרבו לגלות ערוה". ראה ברמב"ם פ"א מהלכות אישות הלכה ה': "כל שאסר ביאתו בתורה וחייב על ביאתו כרת והן האמורות בפרשת אחרי מות הן הנקראים עריות וכל אחת מהן נקראת ערוה כגון אם ואחות ובת וכיוצא בהן". כלומר, גם איסור משכב זכר נחשב לעריות כפי שכתב בהלכות איסורי ביאה פ"א ה"ד: "העריות שיש בהן מיתת ב"ד מהן ב שמיתתן בסקילה, ומהן שמיתתן בשריפה, ומהן שמיתתן בחנק, ואלו שמיתתן בסקילה: הבא על אמו, ועל אשת אביו, ועל אשת בנו והיא הנקראת כלתו, והשוכב עם זכר, והשוכב עם בהמה, והאשה המביאה את הבהמה עליה". ובאיסור עריות, נאמר שגם כאשר אין ביאה ממש, יש איסור חמור של לא תקרבו לגלות ערוה. לכן את האיסור הזה בנוסף לאיסור הוצאת זרע לבטלה עברתם, ואולי גם איסור לא תנאף כפי שכתב בשו,ת אגרות משה בכמה מקומות.

לכן, התיקון הראשון שעליך לקבל מעבר לחרטה העצומה שאתה צריך לקבל, הוא ריחוק מכל מעשה תועבה כאלה. כלומר, כשם שיש איסור ייחוד ועוד איסורים המורים על ריחוק בין איש לאישה, כך עליך להישמר מקירבה העלולה להביא מעשים נוספים כאלה עם גברים אחרים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל