לתרומות לחץ כאן

נזק לרכב שכור

שאלה:

שלום רב ושלום לרב ברשותי רכב השכרה (מושכר ע"י החברה שבה אני עובד) פוטרתי עקב קיצוצים. עלי להחזיר את הרכב לחברה (ביום ההחזרה יבדוק את הרכב בדיקה ויזואלית חיצונית נציג של חברת ההשכרה טרם ההחזרה למציאת נזקים) יש נזק בדלת שלא היה באפשרותי לתקן (בר תיקון בפשטות אך אין לי זמן וכסף לזה)… האם אני חייב להגיד לו (במידה והוא לא יראה את הנזק) על הנזק שעשיתי או שאפשר לתת לו לעשות את עבודתו באין אומר ודברים ואם ימצא ימצא ואם לא ימצא לא ימצא… (ראוי לציין כי החיוב שהם לוקחים על כל נזק גדול בעליל ממחיר תיקונו במוסך כלשהוא, חבר שלי שהחזיק ברכב הזה לפני חויב על דברים קטנים ברכב הזה באלפי שקלים) תודה

תשובה:

שלום וברכה,

חייב השוכר להודיע על נזק שנעשה ברכב שכור. השוכר חייב לשלם על נזקי הרכב, ועל כן גם אינו יכול להעלים את הנזק, ועליו להודיע על כך.

בהצלחה.    

מקורות:

רבים טוענים נגד חברת השכרות שגובים הרבה מעבר מתיקון במוסך רגיל. בעיקרון לפי הלכה מזיק שיודע שאם יודיע לניזק על נזקו, יגבה ממנו הניזק יותר מדמי הנזק, כתב הט"ז (חו"מ סימן שסט) שאינו חייב להודיע על הנזק. וכדאי שינסה להבליע לו את תשלום הנזק בכל צורה שיוכל. אך בחברת השכרות אינו כך, החברת השכרה לא גובים תשלום יותר מתשלום הנזק, אלא שדורשים שהתיקון יהיה במוסך מסוים, ושם המחירים יקרים. אך מאחר והשוכר התחייב לכך בתחילת השכירות שכל תיקון יערך במוסך פלוני, אין לו זכות להתנגד לכך, ועל כך עליו לשלם למרות שתשלום התיקון נערך לפי מוסך יקר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל