לתרומות לחץ כאן

האם טוב לשקע ולהשכיח שם עריסה?

שאלה:

שלום! מה דין אדם שקראו לו הוריו בשני שמות והוא תמיד קורא לעצמו בשם הראשון כך שהשם השני כלל לא ידוע לאחרים- האם הוא מחויב לומר גם את השם השני? מה הדין לגבי הקריאה בתורה (האם צריך להזכיר את שני השמות)? מה הדין לגבי השם ב"יהיו לרצון"- האם צריך לומר פסוק שמזכיר גם את השם השני? האם הוא יכול לקצר לעצמו רק לשם הראשון? תודה!

תשובה:

שלום וברכה

נושא קריאת השם בקריאת התורה אינו מאוד לעיכובא… גם אם יקראו לו בשם אחד זה בסדר, אבל כדאי מאוד כן לומר את השם הזה בקריאת התורה, משום שאחרת זה מאוד מסתבך, יש נושא רחב בשו"ע בסי' קכט באבן העזר בסעי' יח של "שם שנשתקע" כלומר שם שהיה האדן נקרא בו והוא נשכח ואינו ידוע, והשאלה האם כותבים אותו בגט או שהוא בטל לגמרי. בענין זה יש הרבה מאוד כללים ופרטים ופרטי פרטים, ויש לזה השלכה לא רק לגבי גט חלילה אלא גם לגבי כתובה ולגבי שם לתפילה ולעילוי נשמה, לכן כדי שלא להכנס לחששות האלו והספקות [יש סוברים ששם עריסה שנקרא בו בברית המילה אינו בטל לעולם], עדיף דוקא כן להקרא בו לתורה ובשעת התפילה, וכך אדרבה הוא יהיה קיים ואין כל חשש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל