לתרומות לחץ כאן

שאלת המשך: מתי נוטלים ידים לסעודה בסוכה לנוהגים לברך קודם לישב בסוכה ואח"כ המוציא

שאלה:

שאלת המשך . אם הבנתי נכון מתשובתכם לנוהגים לברך לישב בסוכה ואח"כ "המוציא" ולפני ברכת לישב בסוכה נוטלים ידים לסעודה ומה עם הפסק בין נט"י לבין ברכת המוציא-היכן מצאנו כזאת? הרי ברכת לישב בסוכה לדעת הרמב"ם נאמרת בכל פעם שנכנסים לסוכה גם אם אינו אוכל בה וכך נוהגים התימנים ז"א שהברכה אינה תלויה בסעודה ומדוע גם לא להקדים ברכת המוציא לברכת לישב בסוכה עפ"י הכלל תדיר ושאינו תדיר תדיר קודם?

תשובה:

כיון שהמנהג הוא שלא מברכים לישב בסוכה על כניסה בלא אכילה, גם מי שלענין סדר הברכות מקבל שיטה זו, ודאי זה נחשב צורך הסעודה ואינו הפסק בין הנטילה לברכה, שדין ההפסק ביניהם הרבה יותר קל כידוע מהפסק בין המוציא לאכילה, שהרי אפילו הפסיק ממש בדיבור בדיעבד אינו חוזר ונוטל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל