לתרומות לחץ כאן

סכך פסול באמצע הסוכה לכל רוחבה

שאלה:

בסוכתינו באמצעה יש חגורת בטון לכל רוחבה בגובה הסכך ומתחתיה אין סכך. רוחב (עובי) החגורה 13 ס"מ בנוסף מחובר לה בגובהה מגיני גשם משני צידיה 1. כ-15 ס"מ 2. כ-7 ס"מ סה"כ כ-35 ס"מ. תחתיהם יש סכך כשר. בכל סוכה משני צידי החגורה + מגיני הגשם יש שיעור סוכה בפ"ע . לסוכה 3 דפנות. הרביעית כולה פרוצה לכניסה לסוכה. שאלתי א. האם החגורה מחלקת את הסוכות. ב. במידה ואקטין את רוחב מגיני הגשם לשיעור מסוים אחר יוכשר הדבר וגם אפשר יהיה לשבת תחתיו ג. במידה ושתי הסוכות חלוקות האם יש צורך ב-3 דפנות לכל אחת בפ"ע כפי הצורך ההילכתי. או שהדפנות של שתי הסוכות מצפרפות

תשובה:

לא הבנתי את המקרה, לכן אפרט:

אם כל דבר נמצא במקום אחר בסוכה, החגורה והמגיני שמש, כיון שהחגורה היא פחות משלושה טפחים היא לא מחלקת את הסוכה לשתים, ראה שו"ע ורמ"א בסי' תרלב סעי' ב. המגיני שמש גם כן כיון שאינם ג' טפחים מותר לשבת תחתיהם.

אבל אם הכל במקום אחד וסכך הכל יש לך 35 ס"מ סכך פסול, ודאי זה נחלק את הסוכה לשתים וצריך שלוש דפנות ושיעור סוכה בכל אחת ולא יושבים מתחת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. א. מודה מאוד על התשובה המהירה.

    ב. אבהיר אכן הכל במקום אחד
    ג. לפי מה שהבנתי אם אקטין את כל הפסול כולל מגיני הגשם למעט פחות משלושה טפחים היינו 24 או 30 ס"מ הסוכה לא מתחלקת ואפשר גם לשבת תחתיה על אף שאין שם סכך מתחת במקום זה.

    מודה שוב ומועדים לשמחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל