לתרומות לחץ כאן

חלום על סבתא

שאלה:

שלום רב, לעיתים אני חולמת חלומות על סבתא שלי ז"ל שהמוטיב בחלום אותו דבר והוא שהיא חיה אבל לא יוצא לי לפגוש אותה כי אכשהו שאני בדרך אליה אני מתעוררת מהחלום, הלילה האחרון חלמתי שהיא חיה ונמצאת בבית חולים או בית אבות ואני בדרך אליה שכולי מתרגשת ואז התעוררתי… על מה החלום הזה מצביע ולמה תמיד כשאני חולמת עליה אני בדרך אליה ובסוף מתעוררת?

תשובה:

החלום עליה מרמז לנו ומזכיר לנו שהיא זקוקה לבני המשפחה! הנפטרים אינם יכולים לפעול עוד לעילוי נשמתם, מה שצברו בעולם הזה זה מה שיש להם… הדרך היחידה לגרום להם לעילוי נשמה ונחת רוח, הוא כאשר הצאצאים שהשאירו בעולם הזה מתחזקים במצוות או עושים דברים לעילוי נשמתם כמו אמירת תהילים לימוד משניות זיכוי הרבים צדקה וכדומה.

עשי לעילוי נשמתה והיא בודאי תכיר לך טובה.

חג שמח.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שלום הרב, אני שואלת בשם חמותי, היא חלמה בצהריים שאמא שלה ז"ל מדליקה גז ושוכחת ממנו ואז כל הפה שלה בלהבה של אש, והחולמת שואלת אותה למה את חא מכבה את הגז.. מכאן נעצר החלום, ידוע לי שנפטרים לא מגיעים סתם לחלום ומה אומר חלום שכזה? אשמח לתשובך.

  2. אינני יודע, אבל בדרך כלל כשנפטר בא בחלום זה כדי שנעשה משהו לעילוי נשמתו, אמירת תהילים חיזוק באיזו מצוה, או צדקה וכו'. בשורות טובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל