לתרומות לחץ כאן

הכותל המערבי

שאלה:

שלום,רציתי לשאול 2 שאלות על הכותל המערבי: 1.למה הכותל המערבי חשוב לעם היהודי? כי הכותל המערבי הוא רק קיר תומך של בית המקדש,והכותל המערבי נבנה על ידי הורדוס וצאצאיו -כלומר על ידי גוי 2.נבואת חז"ל לגבי שהקב"ה נשבע שהכותל אינו חרב לעולם -חז"ל אומרים: שהנבואה לאחר חורבן בית המקדש בטלה-אז האם זה נבואה בכלל על הכותל המערבי -שלא יחרב לעולם?

תשובה:

שלום וברכה

אמת הדבר שהורדוס היה רשע, אבל בסופו של דבר בית המקדש זה הנבנה על ידי הורדוס שימש כבית המקדש קרוב למאה שנים, הקריבו שם קרבנות והיתה שם השראת השכינה והוא היה המקום המקודש ביותר בעולם באותם ימים, בית ה', עם כל הניסים והרוחניות שהיתה בבית שני… לכן, למרות שהכותל הוא רק קיר מערבי של חומת הר הבית, הוא עדיין השריד הכי מקודש שיש לנו. מעבר לכך, כיון שהתפללו שם יהודים 2000 שנה זה עצמו קדוש מאוד..

הנבואה על הכותל המערבי שלא יחרב לעולם, היא כללית ונאמרה כבר בימי בית מקדש ראשון, אמנם הכותל המערבי של בית מקדש ראשון לא היה שם, אבל בסופו של דבר תמיד היה כותל מערבי…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מאז ומעולם מעודי חשבתי כי בהתאם למה שהובטח לשלמה שהכותל המערבי של ביהמ"ק לא יחרב לעולם (וזה א' מהסיבות שנמנע משה רבינו להכנס לארץ ולבנות את ביהמ"ק וכן מדוד המלך לבנות את ביהמ"ק כיון שמעשה ידיהם לא בטלים לעולם ודוד המלך אכן בנה את הכותל המערבי ולכן זה לא נחרב לעולם – כך זכור לי ששמעתי אם כי אין לי מקור לכך ואשמח באם הרב במשיב ימחול לצרף מקור לכך) אזי לפי הבנתי כנ"ל – המקום אליו אנחנו באים היום זה לא איזשהו "קיר תמך" או "חומת הר-הבית" אלא הכותל עצמו שהיה במערב ביהמ"ק – קירו החיצוני של קוה"ק

  2. כאמור הכותל המערבי שבידינו הוא החומה המערבית של הר הבית בתוואי המרוחק שלו שנעשה לאחר הרחבת ההר על ידי הורדוס, בבית מקדש ראשון זה היה הרבה יותר פנימי, כנראה ההבטחה מתייחסת לכל מקדש לפי נתוניו, ובכל מקרה לחומה החיצונית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל