לתרומות לחץ כאן

הזכות לסייע לתלמיד חכם בחוליו

שאלה:

שלום רב. האם כשאדם מצטער בסיבתי, זה אומר שזה שבסיבתי כי יש עלי קפידא ? ואם לא, מה הסיבה שמסובבים שאדם יצטער בסיבתי?

תשובה:

חלילה וחס ידידי!

הסובבים אותך נבחרו משמים, בגלל מידותיהם הטובות לעמוד יחד איתך בנסיון המאוד לא פשוט הזה, ואני בטוח שכאשר הם רואים את תעצומות נפשך, ההקפדה המדוקדקת במצוות בלי ויתורים, שמחת החיים שלך והאמביציות המיוחדות, הם מקבלים הרבה כח רוחני ונפשי וחייבים לך הרבה מאוד הכרת הטוב על הדוגמא האישית המיוחדת שאתה נותן להם!

חג שמח ושבת שלום!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. זה לא נקרא שגילגלו דרכך, רק דבר שנעשה בבחירתך, הוא אמנם משמים אבל יש תביעה על השליח שבחר להיות השליח לעונש, כמו שמבואר בגמרא בגיטין פרק ה לגבי נירון קיסר, אבל מה שלא בבחירתך אינו קשור אליך, ואין לנו לעסוק בחשבונות שמים רק לעובדו באהבה ובשמחה ככל שניתן. ירבו בני עלייה כמותכם בישראל!

  2. בנושא מסוים אשתי שאלה לדעתי, ועניתי, ודעתה שונה, וכעת עומדת על דעתה ועצובה וכועסת כאילו פגעתי בה, ואני שואל, למה זה נעשה דרכי? האם ככפרה על חטאי? האם השם מעדיף שאסכים איתה?

  3. דין ודברים בין בני זוג זה דברים שבכל יום, רק כל דבר צריך להעשות בדיון עניני נעים ונוח ולא באופן אישי ופוגעני, וזה באמת בבחירת בני הזוג לנסות לסגל לעצמם את הדרך בה הם דנים, ואת האופן בו כדאי לפעמים לוותר למען השלום בדברים לא עקרוניים או לדעת לשכנע בצורה נעימה וכו'..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל