לתרומות לחץ כאן

תנאי בהדלקת נרות כדי שתוכל לנסוע ברכב

שאלה:

שלום האם מותר ליסוע באוטו לבית הכנסת אחרי שנכנס צום יום כיפור ולפני זמן הדלקת נרות? האם אישה יכולה להדליק נרות לפני זמן הדלקת נרות, אבל לא לקבל את החג (כך בשבת גם..) וליסוע באוטו לבית הכנסת. ולקבל את החג כשמגיעה לבית הכנסת?

תשובה:

שלום וברכה

את שאלתך הראשונה לא הבנתי, איך נכנס הצום ועוד לא הגיע זמן הדלקת נרות? הרי זה הפוך, קודם מדליקים נרות וכך נכנס הצום [גם אם זה עדיין לפני השקיעה].

המהודר ביותר הוא שאשה מקבלת שבת בהדלקה ואז היא לא נוסעת ברכב וכו’. אבל כאשר יש בכך צורך, היא יכולה להתנות לפני ההדלקה שהיא לא מקבלת שבת בהדלקה זו, ואז היא יכולה לנסוע ברכב. כך מבואר ברמ”א בסי’ רסג סעי’ י ובמשנה ברורה שם ס”ק מד. עדיף שלא האשה תנהג אלא רק תיסע ברכב שמישהו אחר נוהג בו, וכמו כן שלא תדלק נורה כשהיא פותחת את דלת הרכב.

כמובן תוספת יום הכיפורים היא מהתורה ויש לקבל תענית לפחות רבע שעה עשרים דק' לפני השקיעה!!

גמר חתימה טובה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום.
    זמן כניסת הצום ב5:39 והדלקת נרות ב5:56.
    לכן חשבתי שנדליק נרות ב5:40 ללא קבלת יום כיפור, אלא רק הצום. ואז ניסע לביכנס להגיד תפילה זכה וכו. כשאני אנהג ואשתי תיסע איתי.
    תודה

  2. אינני יודע למה כוונתך כניסת הצום יש לך איזו בעיה במינוח… השקיעה בערך ב6:20 כך שמי שמקבל עליו קדושת יום הכיפורים או בהדלקת נרות או באמירה עד 6:00 קיים את המצוה. לכן, תדליקו נרות ב5:45 עם התנאי הנ"ל, וב5:56 תהיו כבר בבית הכנסת ותקבלו קדושת יום טוב וצום יום הכיפורים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל