לתרומות לחץ כאן

לקחת ילד בחג למרפאה וחזרה הביתה

שאלה:

שלום ושבוע טוב, היה מקרה בביתנו בראש השנה שאני רוצה לדעת עם עשיתי נכון או לא, עם הבהרה לגבי החלקים של המקרה המורכוב הזה. ותודה מראש. הבן (בן 17) שלי היה חולה. הלכתי לשכן שהוא רופא, והוא אמר לי שאני צריך להסיע אותו למרכז חרום רפואי, שהוא במרחק של קילומטר וחצי מהבית. או יש לו ווירוס רגיל או יש לו משהו הרבה יותר חמור שצריך טיפול מיידית ושהוא עניין של פיקוח נפש. אני חשבתי לקחת את הבן ואם יש לו סתם ווירוס שאסור לי להסיע אותו הביתה ונמצא חבר שלו בסביבה שהוא יכול להישאר אתו עד מוצאי היום טוב. הבן התעקש והתמרמר שאני לא מוכן לקחת אותו הביתה. אשתי חשבה שזה עניין של פיקוח נפש להסיע אותו הביתה אפילו אם יש לו ווירוס. וככה קרה. היא לקחה אותו וב"ה אמרו שיש לו ווירוס והיא החזירה אותו. האם עשיתי נכון? תודה,

תשובה:

שלום רב,

ספק פקוח נפש הרי זה ממש פיקוח נפש וברור שהייתם חייבים להסיעו למרכז הרפואי כדי שיבדקו אותו לוודא שאין לו משהו המצריך טיפול מיידי. לאחר מכן, ודאי יכול לחזור הביתה, אבל אני מקווה שלא נסעתם איתו בחזרה הביתה ברכב. כי לחזור קילומטר וחצי רגלית זה ממש לא פיקוח נפש. כמו כן, להישאר במקום גם זה אינו גובל בפיקוח נפש.

גמר חתימה שלמה ורפואה שלמה

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה לתשובה המהירה.
    אני רוצה להוסיף ולשאול. אשתי חשבה שאע"פ שלבן שלנו היה רק ווירוס, הוא כ"כ חלש ומסוחרר ובחילה שאין מצב שהוא ילך הביתה ברגל ושזה סוג של פיקוח נפש להסיע אותו הביתה. והוא, בגלל שהוא נער, לא היה מסכים לחפש מקום לינה קרוב אצל חבר והיה מתמרמר על שמירת התורה עם מגבליה. בהקשר זה, האם אשתי עשתה נכון או לא? תודה.

  2. "סוג של פיקוח נפש" זה מילים לא ברורות לי. פיקוח נפש פירושו חשש סכנת חיים! אין פירוש אחר! כל צורך גדול לא מתיר מלאכות דאורייתא בשבת… היה צריך במצב כזה להשאר בבית החולים עד אחרי החג או למצוא מקום. רוב נחת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל