לתרומות לחץ כאן

גירושין לאחר נישואין אזרחיים

שאלה:

בס״ד
שלום כבוד הרב, התחתנתי אזרחית בארצות הברית ולאחר כמה שנים התגרשתי בבית דין רבני בארץ מאחר ולא היה באפשרותנו להתגרש שם. קיבלתי גט ומעשה בית דין ותעודת גירושין. מעולם לא נרשמנו בארץ כנשואים וגם לא כגרושים. הגירושים בבית דין רבני בוצעו כאשר הייתי רשומה כרווקה בתעודת זהות. עכשיו אני חוששת שאולי לא שמו לב ולא ידעו בבית דין רבני שהייתי רשומה כרווקה בזמן הגירושים ואז אולי בגלל זה הגירושים שלי לא תקפים כי אולי הייתי צריכה להיות רשומה קודם כנשואה בארץ ובמשרד הפנים ואז לבצע את הגירושים. האם זה נכון? האם הגירושים שלי לא תקפים בגלל זה? ואז אם הגירושים לא תקפים הילדים שיהיו לי בעתיד יהיו ממזרים. אשמח לתשובה במהרה האם הגירושים תקפים והאם הילדים שיהיו לי בעתיד ייחשבו לממזרים. עניין זה מדיר שינה מעיניי.

תשובה:

שלום רב,

היי רגועה, הכל בסדר. א. גירושין זה גירושין. תמיד הן תקפים כאשר הם נעשו בבית דין מסודר. ב. גירושין לאחר נישואין אזרחיים בלבד הם רק לחומרא. כלומר, במקום שקשה להשיג גט מהבעל לא יעגנו אישה בגין זה. ג. מסיבה זו, גם לעולם לא ייעשו הילדים ממזרים בגין גט שלא ניתן לאחר נישואין אזרחיים בלבד.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס״ד
    תודה רבה על המענה!!
    אכן קיבלתי גט, אבל מה שרשום במעשה בית הדין זה שקיבלתי גט פיטורין (כלומר גט רגיל) ולא גט פיטורין לחומרא. האם זה תקין? כי הרי התחתנתי רק בנישואין אזרחיים ולאחר נישואין אזרחיים מקבלים בדרך כלל גט פיטורין לחומרא ולא גט פיטורין רגיל.
    האם יש לכך השלכות? מכיוון שמי שיסתכל על זה יוכל לטעות ולחשוב שאכן היו נישואין כדת משה וישראל (כי קיבלתי גט רגיל) כאשר היו רק נישואין אזרחיים ואז אם כן יגידו שיש בעיה עם הגירושין כי הייתי רשומה כרווקה בזמן הגירושין אז כן יהיה חשש לממזרות כי מדובר פה ב״בעיה״ שקשורה לגט רגיל ולא לגט לחומרא.
    אשמח לסדר בדברים.
    תודה רבה!!

  2. הכל בסדר. כאשר עושים גט, אין "גט לחומרא" וגט לא לחומרא. שניהם נראים אותו הדבר. ההבדל הוא רק אם צריכים גט מעיקר הדין או רק לחומרא, אבל בפועל זה אותו הדבר ואין שום בעיה, את יכולה להיות רגועה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל