לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

צום ביום כיפור – הריון

שאלה:

שלום רב, אישתי בהריון בחודש שביעי. אתמול בלילה היינו בבית חולים במיון בעקבות כאבים במהלך החג. בבדיקות אמרו לה שיש לה צירים מוקדמים וייתכן שהצירים בעקבות חוסר נוזלים למרות שהיא קיבלה עירויי וגם כעת יש קצת כאבים. לטענת הרופאה (לא דתיה וספק יהודיה ספק לא) היא טוענת שהיא לא צריכה לצום בכלל כי אישה בהריון לא צריכה לצום. השאלה מה להלכה האם היא צריכה לצום בכיפור או לא ? נ.ב-מדובר בהריון שני, כ3 חודשים אחרי הלידה הראשונה. האישה מטבעה אם לא אוכלת או שותה היא מרגישה סחרחורות וחולשה. (בכיפור הקודם היא צמה אך לא היו כאבים קודמים וזה היה הריון ראשון.) כעת מדובר ב3 חודשים אחרי לידה שנקלטה שוב ב"ה.

תשובה:

שלום וברכה

באופן רגיל אם אין סיבה מיוחדת נשים בהריון צמות ביום כיפור, ובמידה וחלילה יש צירים שותים מיד כמות מים גדולה – כמה כוסות ברצף. האמירה של אותה רופאה שגויה לגמרי לגבי יום כיפור, גם אין רלוונטיות לכך שנקלטה מהר אחרי הלידה הראשונה. כאן שיש רקע השבוע של צירים מוקדמים הייתי מציע להתייעץ עם רופא שומר מצוות שיאבחן יותר מדוייק מה קרה, תנסי לפנות לד"ר איתן 0527690320

לידה קלה ובעיתו ובזמנו בבריאות ורוב נחת.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שוחחתי עם דר איתן והוא אומר כך: צירים בשבוע 30 להריון הם מסוכנים ולכן כבר בתחילת הצום לשתות לשיעורים כל 5 או 9 דקות מה שהרב ימליץ (הוא ממליץ על חמש דקות). להיות כל היום במנוחה. הבעל ישמור על הילדים ולא ילך לבית הכנסת. אם בכל זאת מרגישים צירים במהלך הצום אז יש לשתות כ-2 ליטרים מים מיד ולא לשיעורים. יש לשתות דברים מזינים כמו מיץ, חלב וכד'.

    מה כבוד הרב אומר לעשות?

  2. באדם גדול השיעור הוא 40 סמ"ק שתייה, אבל יש נשים שבית הבליעה שלהם קטן יותר לכן עדיף 35, ויש למדוד עם מזרק או לגשת לבית הוראה באיזור ולקבל כוסית בדרך כלל יש בבתי הוראה כוסיות מדידה.
    בכל מקרה אין למדוד עם בקבוק תינוק וכדומה שזה לא מדוייק, רק עם מזרק רפואי.
    אוכל היא לא צריכה, רק לשתות מיץ ענבים שזה גם מחזק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל