שאלה:
שלום לכבוד הרב, אם מוקצה נאסר רק בטלטול ולא בנגיעה, מהי הסיבה שאסור ללטף כלב בשבת? הרי הוא יושב בטל ולא נע מחמת הליטוף וגם השיערות לא נעקרות ממקומם כמו שכתב בילקוי לגבי נענוע מכונית שמותר
תשובה:
שלום וברכה
ראה כאן ובתגובות שהבאנו בהרחבה מדברי הגרש"ז אויערבך שהחמיר בזה משום שכמעט לא מצוי שהכלב לא ינוע כלל, וכן סבר הגרש"ז אויערבך שגם להזיז שערה אחת נחשב טלטול מוקצה למרות שהיא אינה נעקרת ממקומה.
שבת שלום.