לתרומות לחץ כאן

שוכר ומשכיר בעניין תשלומי הועד

שאלה:

שלום רב! מספר שאלות בענייני ועד הבית… 1. דייר שדירתו ריקה האם צריך לשלם מלא? תשלום מופחת? כלל לא? במידה והתשלום אינו מלא, האם זה נכון גם בתקופת שיפוצים בהם הלכלוך יותר מהסטנדרט? 2. שוכר שמתחמק מתשלום – האם יש חובה על בעל הדירה לדאוג שישלם? אני שואל גם כשהודיעו מלכתחילה, וגם כשהודיעו לאחר שעזב (והשאיר חוב חלקי). האם יש מקום לבעל הדירה לטעון במקרה של דייר שהתחמק גם מתשלומי השכירות – לא די שהפסדתי את דמי השכירות למה לי לשלם עבורו את גם את דמי הועד? מה קורה אם השוכר החליט באופן חד צדדי שהוא אמור לשלם פחות מאחר ודירתו נמצאת בחצר ונהנה פחות מהניקיון (התשלום מראש מופחת בדירה זו משאר הדירות שבתוך הבניין, והוא הפחית יותר), האם יש אחריות לבעל הדירה? 3. דירה שבמהלך השיפוצים אחד הפועלים הוריד את המראה התלויה בלובי הבניין (ע"פ עדויות שכנים), ומאז לא חזרה למקומה. האם על בעל הדירה לשלם את הנזק? (לטענתו לא הוכח שהפועלים שברו או גנבו).

תשובה:

שלום וברכה,

1. דייר שלא נמצא בדירה כלל יותר משלושה חודשים רצופים, אינו חייב לשלם תשלום מלא אלא תשלום מופחת. תשלום של השוטף – ניקיון וחשמל – לא יצטרך לשלם, אבל תשלומים קבועים – ביטוח מעלית גינון ושיפוצים – חייב לשלם. 

אם יוצא מהדירה פחות משלושה חודשים עליו כרגיל.

כאשר עורך שיפוצים דינו כדייר שדר בדירה וחייב להשתתף באופן שווה ככולם.

2. שוכר שלא משלם חייב המשכיר לשלם עבורו, בין אם הודיעו למשכיר מראש, בין אם הודיעו לו אחר עזיבת השוכר. ואין הבדל אם שילם חלק או לא שילם כלום, אם מגרע מהתשלום המשכיר צריך להשלים זאת.

3. פועלים ששברו חפצים בחדר מדרגות, בעל הדירה שהזמין את הפועלים חייב לשאת בתשלום. אם מכחיש וטוען שהנזק לא נעשה מהפועלים, יש לתובעו לדין, ובית דין יחליט האם לסמוך על עדויות השכנים שהם בעלי דבר בבניין.

בהצלחה. 

מקורות:

ראה עלון המשפט גליונות 42-44 מאמרים נרחבים בשאלות שקשורות לוועד הבית מגדולי הדיינים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל