שאלה:
האם צריך לברך שהכל על מלח? ומה הדין כשזה באמצע הסעודה?
תשובה:
שלום וברכה
כשאוכלים מלח בפני עצמו, בשו"ע בתחילת סי' רד כתב לברך שהכל, אבל כבר כתבו הכף החיים שם ועוד, שזה דוקא כאשר יש לו הנאה מהמלח, אבל אם אין הנאה [ובמלח שלנו נדמה לי שאין הנאה] אין לברך, לכן אין להכנס לספק ברכות ולא כדאי לעשות זאת. גם באמצע סעודה אינני יודע אם זה יחשב כבא מחמת הסעודה כיון שאין לזה כל תכלית שקשורה לאכילה… ממילא זה שוב ספק ברכות לדעתי.
יש לי חבר שאוכל לפעמים מלח בפני עצמו, כי הוא אוהב את זה ונהנה מזה, האם זה עדיין סב"ל, או שכאן צריך לברך בודאי? תודה רבה.
כאן צריך לברך ודאי.
השאר תגובה