לתרומות לחץ כאן

סוכן נסיעות שהטעה את הלקוח על זמן הטיסה

שאלה:

שלום הרב, אם אפשר אשמח לקבל מהרב תשובה לשאלה זו (מקרה אמיתי) הזמנתי כרטיס טיסה לפני כמה חודשים, ציינתי לרשם אצלינו בקהילה שמרכז את כל הטיסות ועובד מול סוכן נסיעות, בהודעה שאני מעוניין בטיסה 776 בשעה 14:30. מפורסם לוח טיסות לאומן עם מספרי הטיסות וכו ועל סמך אותו לוח בחרתי, ושלחתי לו הודעה. לאחר כמה זמן קיבלתי את כרטיס הטיסה ביום רביעי אחר הצהריים. ביום חמישי בשעה 12:30 הגעתי לשדה התעופה, ונתברר שהטיסה שלי היתה יום לפני. אחרי בירור, מסתבר שהיתה טיסה 776 בשעה 14:30 גם יום לפני כן, אותו מספר טיסה ואותה שעה. סוכן הנסיעות הזמין לי לאותו יום כרטיס. טענותי הם: 1) אם מישהו אמור לדעת שיש 2 טיסות עם אותו מספר ולברר לאיזו טיסה התכוונתי, זה הסוכן. לא מחובתי לעבור על מספרי הטיסות ולוודא שאין בלבול, בוודאי שהוא בקי יותר ועובד מול הטופס ועליו להודיע לי שיש 2 טיסות כאלה, לברר לאיסו התכוונתי. 2) את הכרטיס קיבלתי בפועל ביום רביעי, כמה שעות לאחר הטיסה, דרך רשם אצלינו שאחראי לאסוף את כרטיסי הטיסה מהסוכן, לתאם מולו וכו. – גם אם היה עלי לעמוד על הטעות, זה היה מאוחר מדי. יצויין, שטיסה אחרת בשעות אחרות לא היתה מתאימה לי והייתי מוותר על הטיסה אם לא שתהיה בשעה זו, כך שכרטיס אחר מכל מקום לא ריצה אותי. ראיה לדבר, חברים אחרים שלי שקרתה להם תקלה אחרת עם הטיסה עלו על מטוס ב12 בלילה בטיסה חלופית, היתה לי אופציה לבוא איתם וויתרתי, השעות טיסה האלה פשוט לא שייכות אצלי. מה הרב חושב, האם ניתן לחייב את הסוכן בעלות הכרטיס? לא פניתי אליו עדין. תודה מראש!

תשובה:

שלום וברכה,

הפסד הכרטיס צריך ליפול על הסוכן משתי סיבות. א. על הסוכן ליידע בדיוק את יום הטיסה. והיות ולא הודיע אם מדובר ביום רביעי או ביום חמישי עליו ההפסד.
ב. הסוכן שהעביר לך את הכרטיס אחרי זמן הטיסה לא נחשב כלל שסיפק לך  כרטיס. כרטיס אחר זמן הטיסה לא שווה כלום. והעובדה שרוצה לתת לך שעה אחרת, לא פוטר אותו, וזכותך לדרוש שאם לא סופק לך הכרטיס אינך חייב לשלם.
 
בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל