לתרומות לחץ כאן

שיעור בגד ציצית – ברכה

שאלה:

שלום וברכה. רציתי לשאול שאלה בקשר לגודל בגד הציצית. חיפשתי לפני שאני שואל באתר החשוב הזה, חיפשתי כמה פעמים וראיתי שכבר שאלו את השאלה שלי, חלק שאלו כמעט בדיוק אבל מכיוון שלא קיבלתי תשובה, לכן אני שואל קצת בהסבר ברור יותר. אני גם יודע שיש כמה וכמה שיטות ולכן איני יודע בדיוק תשובה לשאלתי ולכן אני שואל כאן: גודל הבגד של ציצית יש הבדל בין אם יוצאים ידי חובה, ובין אם צריך לברך. כך הבנתי. ראיתי כאן באתר שכתבתם בכמה תשובות שבפחות מ- 44 ס"מ קדימה וכנ"ל מאחורה, ובכתף בפחות מ- 7.5 ס"מ לא מברכים. ראיתי בילקוט יוסף סימן ט"ו נראה לי, שבפחות מ- 48 ס"מ קדימה ונכ"ל אחורה ובכתף 24 ס"מ, לא צריך לברך אבל יוצאים ידי חובה. השאלה היא א"כ, יש כמה שיטות מהו השיעור שפחות ממנו צריך לברך? א"כ מהו השיעור שפחות ממנו לא יוצאים ידי ובה לפי מה שאתם כותבים ולפי הילקוט יוסף? תודה רבה.

תשובה:

אינני מבין מה שציטטת. למעשה הגודל המינימלי של הטלית קטן לענין ברכה, הוא שיהיה מלפניו ומאחריו כל צד לפחות 44 ס”מ, והכתפיות יהיו כל אחת לפחות 7.5 ס”מ, בפחות מזה אין לברך.

אבל למרות בקשתך, לא אוכל להמנע מלכתוב, שבעיני חבל מאוד לסמוך על השיעור הקטן הזה… מדובר במצוה כה קלה, לובשים בגד בשיעור חזון איש 58 ס”מ מכל צד מס’ 9 וכך יודעים שהמונה של המצוה דופק היטב לכל השיטות… בשביל מעט בד נחייה חיים שלמים ובסוף נגיע לשמים ונשמע שיש שיטות שלא יצאנו ידי חובה?! חבל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל