לתרומות לחץ כאן

להוכיח את אמא שלא תצער אחרים?

שאלה:

שלום כבוד הרב , יש לי שאלה ממש חשובה יש לי במשפחה זוג שאין להם ילדים אני לא נכנסת ללמה וכדומה . אני ברוך השם כרגע בהריון שני תודה לקדוש ברוך הוא לחסדיו הרבים , אני לא שואלת אנשים מה עם ילדים וכדומה אבל אמא שלי היום במהלך פגישה משפחתית שאלה את הזוג הזה ממש לידי "נו מה איתכם , מתי ילד ?" כאשר בבירור רואים שהנושא מצער אותם ולאחר מכן גם אמרתי לה שמיליון פעם ביקשתי ממנה לא לצער אנשים ולשאול אותם דברים שלא צריך . אני מאוד מקפידה על עניין הלא לצער אנשים עד כמה שאני יכולה וכרגע אני מרגישה לא טוב עם זה שאמא שלי נהגה כך וגם מפחדת שחס וחלילה זה יתנקם בדרך כלשהי , אני גם ככה בן אדם חרדתי מאוד . הפחדים מוצדקים או שמה נהגתי לא נכון במה שאמרתי לאמא שלי?

תשובה:

שלום וברכה

לא הבנתי את דבריך, אם את כל כך נזהרת לא לצער אנשים, אז למה את מצערת את אמא שלך כל כך ומוכיחה אותה על דבריה… ומה עם כיבוד הורים?! האם זה תפקידך לחנך אותה? נכון שלא היה מוטל עליה לשאול אותם, אבל גם לא נוטל עליך לחנך. כדאי לחשוב פנימה האם באמת כואב לך הצער שלהם או שאת חוששת שהם יזיקו לך? [לא יפה…]. בכל מקרה אין מה לחשוש,בעז"ה תהיה לידה קלה ובריאה עם ילד בריא ושמח לעבודת ה'.

בהצלחה

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אני מאוד משתדלת בכיבוד הורים , לא הוכחתי אותה פשוט אמרתי לה שרואים שזה מצער אותם מאוד ושזה העליב אותם ושעדיף לא לשאול בפעם הבאה.
    אני אשתדל יותר בע"ה בכיבוד הורים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל