לתרומות לחץ כאן

ק"ש אחרי זמנה – שכר כקורא בתורה

שאלה:

לכבוד הרב שלום, להבנתי: יקרא ק"ש עד 3 שעות ביום. לא קרא – יקרא עד 4 שעות (ויקבל שכר כקורא בתורה). לא קרא – יקרא כל היום. אמנם בטבלתכם (בקישור) בשורת "סוף זמנה בדיעבד" כתבתם "ג' שעות ואחר זמנה יקרא ויש לו שכר כקורא בתורה". ואולי התכוונתם ככתוב בפסקה הראשונה בשאלתי – זאת לא הבנתי. בכל אופן, רציתי לשאול: מה ההבדל בשכר בין הקורא תוך שעה רביעית לבין הקורא "כל היום" אחרי סוף שעה רביעית? האם האחרון אינו מקבל שכר כקורא בתורה? תודה.

תשובה:

שלום וברכה

לא הבנתי מנין למדת לחלק לאחר ג' שעות בין תוך שעה רביעית לאחר מכן? ההבדל הוא רק לגבי ברכות קריאת שמע, שהן זמנן עד סוף שעה רביעית כמו התפילה כולה על כל גדריה, לגבי קריאת שמע מאחר ג' שעות ואילך זה רק כקורא בתורה. אמת הדבר שראה בלקט הקמח החדש סי' פט שהביא שיש סוברים שמן התורה זמן קריאת שמע כל הבוקר ומה שקבעוה על ג' שעות הוא רק מדרבנן, אבל כמדומה שהפוסקים כולם לא הביאו סברא זו ונקטו שכך הוא זמנה גם מן התורה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל