לתרומות לחץ כאן

להתקשר בשבת לנערה בסיכון שבחופשה מההוסטל

שאלה:

בס"ד שלום וברכה, אני עובדת בהוסטל לנערות בסיכון. מקום שאינו דתי. שאלתי היא כזאת- לכל אחת מהמדריכות יש "נערה אישית" שנמצאת קצת "באחריות המדריכה האישית". כשהנערות יוצאות לחופשה בשבת, מוטל על המדריכה האישית להיות איתה בתקשורת של פעם ביום כדי לוודא שהיא שומרת על עצמה וכד'. שאלתי היא- האם זה משהו שניתן לעשות בשבת או שנחשב חילול שבת? עוד אדגיש שכשיש מדריכות שומרות שבת, אז מדריכים אחרים מחליפים אותם בתפקיד הזה. אך האם בכל זאת מוטל עליי/ יש לי רשות לדבר עם הנערה האישית בשבת?

תשובה:

שלום וברכה

ברור שאין כל היתר לשוחח איתה בשבת. הרי לא מדובר על סיכון ממשי, ומי קבע שדוקא שיחה אחת תוך 24 שעות זה מה שיעשה לנו את זה… ומה יקרה אם תדברי איתה עשר דקות לפני שבת ועשר דקות לאחריה – אחרי 25 שעות זה כבר לא יספיק… זה הכל כללים בסיסיים שרוצים ובצדק שיהיה קשר ביניכן שתוכלי לראות באופן כללי שהכל בסדר, אבל ודאי אין כאן שום היתר של פיקוח נפש ואין לחלל שבת לצורך שיחה זו. אני מניח שכאשר שולחים הביתה גם יודעים שאין סיכון ממשי מידי ויש יציבות בסיסית מינימלית… חלילה לחלל שבת על כך, וגם אין להחליף עם מישהי אחרת, פשוט בלי לדווח תתקשרי לפני שבת ולאחריה וזה בסדר גמור.

כאשר מתקשרים נניח לפני שבת ומזהים סיכון ממשי בשיחה, זה כבר נושא אחר, ואם אין ברירה אלא לחלל שבת באזעקת עזרה מידית – מותר.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל