לתרומות לחץ כאן

האם חובה שהמקדש יהיה זה ששותה מלוא לוגמיו?

שאלה:

בס"ד, שלום. אני רגיש לאלכוהול ולכן לא עושה קידוש על יין. כמו"כ סובל מסוכר ולכן לא יכול לקדש על מיץ ענבים. לכן אני מקדש ורק לוגם ואת רוב הכוס שותה אחר. האם הדבר תקין? האם המישהו האחר יכולה להיות אשה? או מישהו שכבר קידש? או שיכולים הרבה להתחלק בשתיה? האם יש הבדל בענין בין קידוש לילה ליום? מדוע בכלל המקדש מחלק גם למסובין מהקידוש? תודה

תשובה:

שלום וברכה

זה בסדר גמור [לכתחילה יש עדיפות שהמקדש יהיה זה ששותה את הרוב רביעית, אבל זה לא מעכב, ראה שמירת שבת כהלכתה פרק מח סעי' יד]. יש לתת לאחד המסובים שיוצא ידי חובה בקידוש, אבל זה יכול להיות אשה. הסיבה שטועמים זה למצוה מן המובחר משום חיבוב מצוה ולא חיוב גמור. בבוקר דעת הרב מבריסק ידועה שכיון שזו ברכת הנהנין חייבים מן הדין לטעום מעט, אבל רוב העולם איו חושש לשיטתו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל