לתרומות לחץ כאן

חומרות בצניעות

שאלה:

שאלה בנושא צניעות: יש מקומות שאף אחד לא חושב שיש בהם חוסר צניעות וכולם מקלים בהם רציתי לדעת האם זה בגלל ההיתר של עסוק במלאכתו למשל: 1.בכל החתונות יש מלצרים גברים ואפילו צלם או מסריט ובנות רוקדות בחופשיות וזה מקובל מאוד! 2.בית יעקוב אירגנו טיול ללונה פארק וביקשו מהבנות להביא מכנסיים.בהרבה מתקנים החצאית עולה והלונה פארק אומנם היה סגור לבית הספר בלבד אבל מה עם העובדים והמפעילים שהסתובבו שם,הרי גם אם יש מכנס אסור לראות את החצאית עולה מנהלת בית הספר אמרה שהיא שאלה רב אז רציתי להבין מה ההיתר 3.בים למרות שיש חלוק צנוע החלוק עולה הרבה בתוך המים וכשיוצאים מהמים החלוק נצמד,גם החלוק הצנוע ביותר יהיה יותר צמוד מבגד רגיל יבש

תשובה:

שלום רב,

בכל ענייני הצניעות ישנה חשיבות רבה למנהג המקום, אם אצל האנשים הצנועים והכשרים עושים כך או כך, אין בכך בעיה של צניעות. אמש ראיתי תשובה של הגרש"ז אוירבאך בספר שיצא לאור לאחרונה שהשיב כך אפילו על לבישת גרביים, שהיום זה מאד מקובל כמעט בכל הציבורים של הנשים הצנועות. ובכל זאת פסק שאם יש מקום בחו"ל (כך נשאל) ששם הן לא מקפידות על גרביים, אין בכך בעיה של צניעות. באופן כללי, כדאי להוסיף שלמרות שמן הסתם יש גם עניין להחמיר  – והיה מחניך קדוש. אבל מאידך, חשוב מאד שלא להגזים עם החומרות, החשיבות להישאר במסגרת הרגילה והמקובלת – הנורמה, היא חשובה מאד. אדם שפורץ גבולות אלו אפילו לחומרא, בסופו של דבר מזיק לילדיו, לאשתו, ובסופו של יום גם לעצמו.

 

מקורות:

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. סיפרה לי נכדתו של הגרש"ז אורבאך זצ"ל שפעם נשאל אם מותר גרביים בצבע ירוק, והשיב שלא אמורים לראות בכלל את צבע הגרביים היות והשמלה מסתירה. כך פסק שהשמלה מכסה את כל אורך השוק עד הקרסול.
    הבחורה ששואלת מראה שיש לה רגשי צניעות, ואחז"ל שכל מי שאין לו בושת פנים לא מזרע ישראל, והנערה השואלת מראה שיש לה נשמה יהודית טהורה, ואכן זו בושה וחרפה שבת ישראל לא תתבייש להיראות בחלוק רטוב וצמוד על יד מציל גבר, ולרקוד על יד מלצרים וכו'.

  2. סליחה מכבוד הרב
    זה לא נעים לומר את האמת אבל לצערינו זאת המציאות
    שהציבור החרדי בבעיה לגבי הל' צניעות
    אפשר לדון לכף זכות
    אפש"ל שלא למחות מסיבות שונות בבחינת פעמים שאתה מתעלם
    אבל ח"ו אין לשבש את ההלכה כמלא נימה, כדי להישאר בנורמה וכד'
    מחילה על התתגובה אבל היא יוצאת מלב כואב
    יהודי

  3. גם אם אתה חושב שנושא הצניעות צריך תיקון ואני מסכים איתך בעקרון, הניסוח אינו מדוייק… הציבור החרדי הוא הטוב ביותר בעולם כולו בנושא הצניעות, הן מבחינת הלבוש הן מבחינת ההפרדה, ואין ציבור אחר בעולם כולו הדומה לו, אלא שגם הציבור החרדי יש לו עדיין מה להשתפר…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל