לתרומות לחץ כאן

קריעה על ערי יהודה בזמנינו

שאלה:

בשו"ע סימן תקסא' מבואר שהרואה ערי יהודה בחורבנם צריך לקרוע, ונשאלת השאלה האם הרואה היום את סילוואן הסמוכה לכותל צריך לקרוע, האם זה שהיא מיושבת בערבים זה חורבנה, וכן האם יש משמעות הלכתית לשלטון היהודי היום במקום? ואם יש משמעות האם זה נקרא שילטון יהודי (בזמן שאכיפת החוק שם שואפת לאפס)?

תשובה:

למעשה המנהג הרווח שלא לקרוע על ערי יהודה בזמנינו שאכן ירושלים בנויה, וכנראה לא חששו לכך שחלקה מיושב בבני נכר, היות ובסופו של דבר היא מרובה אוכלוסין יהודיים, וקורעים רק על הכותל ומקום המקדש.

מקורות:

ראה שו"ת אגרות משה או"ח ח"ד סי' ע אות יא וח"ה סי' לז, וע"ע ישכיל עבדי ח"ח סי' כה. אמנם יש שהחמירו בזה וכן נקט בפשיטת הגר"ש דבליצקי בקונטרס אחר כתלנו ועוד, ויש שהחמירו לעצום עיניהם עד שמגיעים למקום שרואים את מקום המקדש וקורעים על הכל יחד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל