לתרומות לחץ כאן

מלכודת עכברים – צער בעלי חיים

שאלה:

שלום רב האם מותר להשתמש במלכודת דבק למכרסמים. גוקים וכו. או שיש כאן מישום צער בעלי חיים שהרי המלכודת אינה הורגת באופן מיידי אלא המכרסם או הגוקים וכו . נדבקים בלא יכולת לזוז עד מותם

תשובה:

שלום וברכה

בכל הנוגע לצער בעלי חיים, כאשר הדבר נעשה כדי למנוע צער מהאדם, זה מותר, ולכן מותר לכלוא בעלי חיים לצורך שחיטה או חליבה, וכדומה. ממילא ודאי מותר גם לשים מלכודות כאלו כדי למנוע את הצער הכרוך בשהיית עכברים שכאלו בבית.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תגובה רעה ואכזרית העיקר שיש כיפה על הראש! זה בסדר לצער עכבר ושימות ביסורים מוות איטי וכואב כי הרב אמר? זו בריאה של הקדוש ברוך הוא! אסור לצער אפילו זבוב! כל המרחם על הבריות מרחמים עליו מן השמיים! חובה לרחם על כל יצור חי שמרגיש סבל!
    יש קארמה ואם תפגע בבעל חיים תקולל והמזל שלך יפגע!!! מכירה כמה אנשים שהיו הורגים בעלי חיים כשעשוע ואחד מהם קיבל שיתוק בכל הגוף ועד היום הוא סיעודי על כסא גלגלים! אף רופא לא ידע מה הסיבה הרפואית למצבו עד שהלך לרב גדול שאמר לו שבגלל שפגע בבעלי חיים קיבל עונש מהשמיים!!!

  2. אני מסכים שרעל עכברים יותר טוב, אבל עצן הדבר ודאי נכון, בני אדם לא יכולים לחיות עם עכברים בבית, ומותר להם ללכוד את העכבר ולהמיתו כדי למנוע מהם צער זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל