לתרומות לחץ כאן

לגיטימי להיות "חילוני"?

שאלה:

שלום, יש אצלי בעבודה חבר שנוטה מדי פעם לאחל לי רע, ומיתה ( כאילו צוחק על העניין). על אף זאת ביקשתי ממנו שיפסיק כי העניין גורם לי לאי נעימות ואי חש לא טוב לאחר הדברים שהוא אומר. מה עליי לעשות והאם דברים מסוג זה יכולים לפגוע בי ( מה אומרת ההלכה.). אני אדם מאמין אך חילוני. אשמח לעצה.

תשובה:

אדם כזה שלא מבין שמילה יש לה משמעות, אין למילותיו כל משמעות… המילים לא יזיקו, וקללת חינם באה על המקלל ולא על נשוא הקללה.

כאבה לי ההגדרה הפשטנית שלך – אני יהודי מאמין אך חילוני, כביכול בורא העולם מוכן לקבל את המציאות הזו שיש יהודים שבועטים במצוותיו ומגידרים את עצמם "חילוני"… כל יהודי חייב וזכאי לשמור מצוות! כולנו בניו של הקדוש ברוך הוא, והוא מחכה לנו ושמח כל מצוה ומעשה טוב שלנו. כדאי להתחיל לקבל על עצמך מצוות ומעשים טובים, למשל, לא לפספס תפילין כל יום, כמה דקות בלבד עם אמירת שמע ישראל ולהוריד. כמעט אפס טירחה ושכר עצום ונורא!!! למה לא?! גם לך מגיע עולם הבא!!! הקפדה על כשרות, כל כך קל! במדינת ישראל יש הכל בכשרות טובה באופן הכי זמין, רק להקפיד במטבח על דיני בשר בחלב וכו'. עוד כמה זמן תוסיף משהו, וכך לאט לאט תחייה חיים יהודיים מלאים מאושרים, ובורא העולם יהיה גאה בך ושמח בך, וגם לך יהיו חיים של סיפוק ושמחה ועשייה רוחנית עצומה. זה הדבר הכי נהדר שיש, אסור לוותר, ואין לנו רשות לוותר..

הטעות הזו כביכול יש חילונים ויש דתיים והעיקר להיות איש טוב, היא שגויה לגמרי! כל יהודי מחוייב בשמירת המצוות, ולכל יהודי המקיים מצוות צפון השכר הנצחי וחיי העולם הבא, והורא העולם מבקש את כולנו!

בהצלחה לכולנו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התגובה המהירה. הרגעתם אותי קצת….אני אמנם מגדיר עצמי חילוני כיום. אבל מאמין, מקפיד על קבלת שבת, בשר וחלב ובעברי הייתי מסורתי ויתר. אז יש תקווה…ושוב הרבה תודה על העזרה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל