לתרומות לחץ כאן

יש אושר בזיווג שני – פרק ב'?

שאלה:

חז"ל גילו לנו כי "אין האשה כורתת ברית אלא למי שעשאה כלי" אז איך אנחנו רואים, לצערינו הרב, נשים רבות שתקופה קצרה לאחר הנישואין הן מתגרשות ומתחתנות בשנית והנישואין השניים מחזיקים מעמד ועושה רושם שהם אכן חיים בשלום ובשלווה? האם אין בזה משום סתירה למאמר חז"ל הנ"ל? הן הרי לא כרתו ברית עם הבעל הראשון שעשה אותן כלי אלא רק עם הבעל השני שכבר היתה כלי?

תשובה:

שלום וברכה

ברור הדבר שהנושא הזה שהזכרת שאין האשה כורתת ברית אלא למי שעשאה כלי, הוא רק נקודה מסויימת ופרט נוסף במכלול שיוצר חיי נישואין מאושרים… עיקר העיקרים הוא כיצד בונים את הבית ואת הזוגיות. אדם שאין לו מידות טובות ואינו מתייחס לאשתו כמו שצריך, לא תועיל לו אותה כריתת ברית ולא כלום, ואדם שיודע לאהוב את אשתו כגופו ולכבדה יותר מגופו כהוראת חז"ל, גם בזיווג שני יהיו לו חיי נישואין מאושרים ונפלאים, יש עוד סיוע ועזרה בהיותו בעלה הראשון, אבל זה בהחלט שולי ביחס לעיקר! נישואין בונים בהמון מחשבה, המון ויתור ונתינה, והרבה שמחה ונעימות.

לכן אין כל מקום להרתע מנישואין שניים, אדרבה, אדם שנכווה ונכשל, בודאי אם חשב מעט, מגיע בבגרות יותר לפרק ב', והוא יודע שחיי נישואין בונים בהרבה השקעה, והזורעים בדמעה ברינה יקצורו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל