לתרומות לחץ כאן

ערב שירה לציבור החרדי – האם זו דרכנו?!

שאלה:

משדרים בחדשות על אירוע שירה של ציבור חרדי בעפולה. 1. האם בכלל מותר לקיים אירוע שכזה על פי ההלכה? יש זמר חרדי ונגנים עם כלי שיר?

תשובה:

שלום וברכה

אכן יש כאן רגשות מעורבים… ערב שירה כזה מעצם מהותו יש בו שתי בעיות, האחת מה שרמזת לו, והוא עצם האיסור לנגן בכלי שיר בזמנינו שהבית בחורבנו, ואף שמקילים בזה לגבי מוזיקה מוקלטת בבית וכו' או כלי נגינה פשוטים בבית, קשה יותר להקל בזה בערב שירה מקצועי כזה… אינני יודע כל כך על מה סומכים… והבעיה הנוספת היא עצם האוירה, הצניעות [עם כל ההפרדה] לא משהו, "כוכבי זמר" זה גם לא ממש החינוך שלנו וכו', ומאז ומתמיד גדולי ישראל התנערו מערבים שכאלו.

דא עקא, שכאן דבר נפל בישראל!

שופטים במדינת ישראל באים וקובעים שאסור לציבור החרדי לחיות על פי הלכה בחייו הפרטיים! זהו עוול, חוצפה וחילול ה' מאין כמותו! הויכוח על המרחב הציבורי וצביון המדינה הוא משהו אחר, קל יותר להבין שהם רוצים שצביון המדינה יהיה תואם להשקפתם, באותה מידה שהציבור האמוני בישראל רוצה צביון יהודי, אבל מה הם רוצים מאיתנו?! השקר הגדול הזה של הדרת נשים הוא דבר מעוות שגורם הרהורים רבים לגבי מערכת המשפט במדינה, הן מבחינת הרמה האנושית והן מבחינת הצדק הקיים בה…

בענין הזה, בלי להכנס לאופי האירוע לכשעצמו, התייצב כל הציבור החרדי סביב המאבק לאפשר אותו, גם אותם רבים שלעולם לא ישלחו ילדים לערב שכזה [אני לא הייתי שולח…].

בברכת "השיבה שופטייך כבראשונה"…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אבל השופטים אומרים לעצמם: אם הם בעצמם לא מקיימים את ההלכה ומקיימים ערבי שירה עם כלי נגינה בזמן החורבן, אז למה שנתחשב ביתר הדברים שהם דורשים על פי ההלכה?

    לא?

    אני רק שואל בשביל להבין את ההגיון…

  2. אם השופטים היו כאלו תלמידי חכמים הכל היה בסדר…
    בנוגע להגדרה שלך "לא מקיימים את ההלכה" זה קצת מוגזם, שכן יש הרבה צדדי היתר ראה כאן

    http://din.org.il/2017/04/27/%d7%9e%d7%95%d7%96%d7%99%d7%a7%d7%94-%d7%91%d7%a1%d7%a4%d7%99%d7%a8%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%a8-%d7%95%d7%91%d7%a9%d7%90%d7%a8-%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%a0%d7%94/
    רק ציינתי שלגבי ערב שירה זה פחות חזק ממוזיקה ביתית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל